Halk resmi geleneğindeki özelliği nasıl değerlendireceklerini bilmeyenlerin
tersi olarak, bu geleneğin tutarlı bir çözümleyişini Dinçer Erimez'in
resimlerinde açıkça görüyoruz. Sanatçının doğa sitilizasyonu gelenekle
bağıntılıyken, biçimlerini üst üste sıralayıp figürlerindeki büyüklük ve
küçüklük çelişkilerini de bilinçli olarak yan yana getiriyor. Minyatürdeki
sıralayış dilini kendi özgünlüğüyle, halk resminin belirgin karakteri olan
yaldızla pekiştiriyor. Ayrıca, geleneksel resmin matematiksel çözümü, Dinçer
Erimez'in resimlerinde duygusallıkla birleşerek tutarlı oluyor... Sanatçının
seçtiği konular kendi çocukluk anılarına değin uzanırken, hüzün ve ayrılık
temaları dramatik kaynak olarak belirginleşip, bilinçaltı verileriyle bir bütün
oluşturuyor.
Fethi Arda
karlı havada çeşme başı
Sanatçının bugüne kadar yaşadığı iki dönemde de
ortak yan, naiv şiirsellik, sınırsız bir inanç ve amacına sevgiyle çok sıkı
bağdır. Bu özellikler Erimez'i Türk resminde çok özel, çok kişisel bir anlatım
dilinin başlıca temsilcisi yapmaktadır.
Özdemir Altan
pamuk tarlası