Çiğdem Aytekin

 

Marmara University

Faculty of Engineering

Department of Industrial Engineering

 

0 216 348 02 92 (233)

Göztepe 34722 Kadıköy / İstanbul

 

cigdem.aytekin@marmara.edu.tr

Educational Background

BSc

 

 

 

Uludağ University Faculty of Engineering, Department of Electronics Engineering

 

 

MSc

Marmara Üniversity, Institute for Graduate Studies in Pure and Applied Sciences, Electronics Computer Education, Electronics - Communication Education.
Thesis: Digital Education Platform via Satellite

PhD

Marmara University, Institute of Social Sciences, Communication Sciences, Information Systems.
Thesis: Opinion Mining On Blogs For Customer Relationship Management

 

 

 List of Publications

Book

·         Cem S. Sütcü, Çiğdem Aytekin, “Elektronik Ticaretten Sosyal Ticarete Dönüşüm Sürecinde Ölçümleme”, İstanbul: Der’in Yayınevi, ISBN: 978-605-5500-82-5, 2013.

Journal

·         Çiğdem Aytekin, “Semiotics Analysis of Adverts in Twitter Social Media Acording To Peirce”, Science and Culture, 2014 March, Volume 2, Issue 5, p.14-37, ISSN: 2147-7299.

·         Çiğdem Aytekin, Alper Değerli, “Social Media Measurement Studies Within The Context Of Impact: A Research On Agencies In Turkey”, Black Sea, Winter 2014, Year 6, Volume 21, p.127-141, ISSN: 1308-6200.

·         Çiğdem Aytekin, İslam Mayda, “Competitive Analysis on Social Media Comparison Task Oriented: Opinion Mining Model”, Journal Academic Marketing Mysticism Online (JAMMO), Issue 2, June-December 2013, Vol 7 Part 27, p. 414-425, ISSN 2146-3328.

·         Çiğdem Aytekin, Cem S. Sütcü, “Sosyal Medyada Demokrasi Algısı: Demokrasinin Renkleri Üzerine Fikir Madenciliği Araştırması” Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Haziran 2013, Sayı: 19, s. 28-44.

·         Çiğdem Aytekin, “An Opinion Mining Task in Turkish Language: A Model for Assigning Opinions in Turkish Blogs to the Polarities”, Journalism and Mass Communication, Volume 3, Number 3, March 2013, ISSN 2160-6579, p. 179-198.

·         Çiğdem Aytekin, Cem S. Sütcü, “Yeni Medya ve Ağ Nesli: Türkiye Örneği”, Marmara Sosyal Araştırmalar Dergisi, Sayı: 3, Aralık 2012, ISSN 2146-6017, p. 1-10.

·         Çiğdem Aytekin, “Offering A Communicational Approach Model To Wiki Applications“, Ajit-e Academic Journal of Information Technology, Vol: 2 – Num: 5, 2011, DOI: 10.5824/1309-1581.2011.014.x

·         Kenan Dikilitaş, Abdullah Düvenci, Çiğdem Aytekin, “A New Look at Distance Turkish Learning: Survival Guide”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 1, Issue 1, 2009, p. 173–177.

Book Chapter

·         Cem Sütcü, Abdullah Düvenci, Çiğdem Aytekin, “Türkiye’deki Siyasal Yaşamda Sosyal Medya: Siyasal Partilerin Kullanım Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma”, And Algül-Neda Uçar (Editör), Yeni Medya’da Demokrasi içinde (165-204), İstanbul, Literatürk, ISBN: 978-605-337-005-5, 2013.

·         Çiğdem Aytekin, “Yeni Medyada Soysal Ağ Uygulamasi Olarak Twitter ve Fikir Madenciliği” Deniz Yengin (Editör), Yeni Medya Ve... içinde (102-122), İstanbul, Anahtar Yayıncılık, ISBN: 978-975-8612-68-0 , 2012.

Conference Proceeding

·         Tolga Kara, Çiğdem Aytekin, “Active Fan Era In Terms Of Culture Industry: Social Media’s Effect on Football Club-Fan Relationships”, International Conference On Education and Social Sciences INTCESS’14, 3-5 February 2014, İstanbul, s.1656-1665.

 

·         Çiğdem Aytekin, Cem Sefa Sütcü, “Türkiye’de Yerli Otomobil Üretmek: Sosyal Medyadaki Yorumların Yenilikçilik Açısından Fikir Madenciliği Yöntemleriyle Değerlendirilmesi”, 13. Üretim Araştırmaları Sempozyumu, 25-27 Eylül 2013, Sakarya, s.1103-1110.

 

·         Cem S. Sütcü, Çiğdem Aytekin, “Sosyal Medyada Twitter Konuşma Diline İlişkin Bir Araştırma: Ortak Hashtag Kullanımı ile Kullanıcı Profili Arasındaki İlişki”, 2nd International Symposium on Language and Communication: Exploring novelties (ISLC), İzmir, June 17-19, 2013, p.1863-1876.

 

·         Çiğdem Aytekin, Başak Değerli, “Podcasting In Terms of a Web 2.0 Application and Research Samples to Usage of Podcasting as A Learning Tool”, 2nd International 6th National Vocational Schools Symposium, 25-27 May 2011, Aydın, Proceedings DVD 37

 

·         Çiğdem Aytekin, Başak Değerli, “New Face of Personal and Corporate Web Sites: Blogs”, International Conference of New Media and Interactivity, 28-30 April 2010, İstanbul, s:388-393. 

 

·         Özhan Tıngöy, Abdullah Düvenci, Çiğdem Aytekin, Başak Değerli, “The appraisal of the use of social network platform facebook as a supportive learning tool for information and communication Technologies and, as a collaborative experience for the Turkish students”, International Technology Education and Development Conference, 9-11 March 2009, Spain, s:429-437.

 

·         Abdullah Düvenci, Çiğdem Aytekin, Başak Değerli, “Üniversite öğrencilerinin sosyo-ekonomik durumunun sosyal ağlar üzerindeki etkisine ilişkin bir uygulama”, 3. İstanbul Bilişim Kongresi, 29-31 Mayıs 2009, İstanbul, s:83-88.

 

·         Abdullah Düvenci, Çiğdem Aytekin, Başak Yalçın, “Video paylaşım sitelerinin kullanılmasında öğrenci tercihlerinin değerlendirilmesi”, 2. İstanbul Bilişim Kongresi, 3-4 Haziran 2008, İstanbul, s:71-80.

 

·         Çiğdem Aytekin, Erkut Şahin, Abdullah Düvenci, “Kişisel Televizyon: IPTV”, Akademik Bilişim 2008 Konferansı, 30 Ocak-1 Şubat 2008, Çanakkale, s: 391-397.

 

·         Çiğdem Aytekin, Nursel S. Rüzgar, “Evaluation of lecturers adequacy in terms of lesson and stutent's individual properties”, 5th International Educational Technology Conference, 21-23 September 2005, Sakarya, s:657-662.

 

·         Çiğdem Aytekin, Nursel S. Rüzgar, “Web Based Education with MPEG” , First International Conference on Innovations in Learning for the Future: e-Learning, 26-27 October 2004, İstanbul, s:223-235.

 

·         Çiğdem Aytekin, Nursel S. Rüzgar, “Web tabanlı eğitimin alt yapısı için internet erişiminde karasal iletim ortamları ile uydu teknolojisinin karşılaştırılması”, Akademik Bilişim 2004 Konferansı, 11-13 Şubat 2004, Trabzon, http://ab.org.tr/ab04/tammetin/31.pdf.