Çiğdem Aytekin
Marmara University
Faculty of Engineering
Department of Industrial Engineering
0 216 348 02 92 (233)
Göztepe 34722 Kadıköy / İstanbul
BSc
|
Uludağ University Faculty of Engineering, Department of Electronics Engineering
|
MSc |
Marmara Üniversity, Institute for Graduate Studies in Pure and
Applied Sciences, Electronics Computer Education, Electronics - Communication
Education. |
PhD |
Marmara University, Institute of Social Sciences,
Communication Sciences, Information Systems.
|
· Cem S. Sütcü, Çiğdem Aytekin, “Elektronik Ticaretten Sosyal Ticarete Dönüşüm Sürecinde Ölçümleme”, İstanbul: Der’in Yayınevi, ISBN: 978-605-5500-82-5, 2013.
·
Çiğdem Aytekin, “Semiotics Analysis of Adverts in Twitter Social Media Acording To Peirce”,
Science and Culture, 2014 March, Volume 2, Issue 5, p.14-37, ISSN: 2147-7299.
·
Çiğdem Aytekin,
Alper Değerli, “Social Media Measurement Studies Within The Context Of Impact:
A Research On Agencies In Turkey”, Black Sea, Winter 2014, Year 6, Volume 21,
p.127-141, ISSN: 1308-6200.
·
Çiğdem Aytekin, İslam
Mayda, “Competitive Analysis on Social Media Comparison Task Oriented: Opinion
Mining Model”, Journal Academic Marketing Mysticism Online (JAMMO), Issue 2,
June-December 2013, Vol 7 Part 27, p. 414-425, ISSN 2146-3328.
·
Çiğdem Aytekin,
Cem S. Sütcü, “Sosyal Medyada Demokrasi Algısı: Demokrasinin Renkleri Üzerine
Fikir Madenciliği Araştırması” Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi,
Haziran 2013, Sayı: 19, s. 28-44.
·
Çiğdem Aytekin,
“An Opinion Mining Task in Turkish Language: A Model for Assigning Opinions in
Turkish Blogs to the Polarities”, Journalism and Mass Communication, Volume 3,
Number 3, March 2013, ISSN 2160-6579, p. 179-198.
·
Çiğdem Aytekin,
Cem S. Sütcü, “Yeni Medya ve Ağ Nesli: Türkiye Örneği”, Marmara Sosyal
Araştırmalar Dergisi, Sayı: 3, Aralık 2012, ISSN 2146-6017, p. 1-10.
·
Çiğdem Aytekin,
“Offering A Communicational Approach Model To Wiki Applications“, Ajit-e
Academic Journal of Information Technology, Vol: 2 – Num: 5, 2011, DOI:
10.5824/1309-1581.2011.014.x
·
Kenan Dikilitaş,
Abdullah Düvenci, Çiğdem Aytekin, “A New Look at Distance Turkish Learning:
Survival Guide”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 1, Issue 1,
2009, p. 173–177.
·
Cem Sütcü,
Abdullah Düvenci, Çiğdem Aytekin, “Türkiye’deki Siyasal Yaşamda Sosyal Medya:
Siyasal Partilerin Kullanım Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma”, And Algül-Neda
Uçar (Editör), Yeni Medya’da Demokrasi içinde (165-204), İstanbul, Literatürk,
ISBN: 978-605-337-005-5, 2013.
·
Çiğdem Aytekin,
“Yeni Medyada Soysal Ağ Uygulamasi Olarak Twitter ve Fikir Madenciliği” Deniz
Yengin (Editör), Yeni Medya Ve... içinde (102-122), İstanbul, Anahtar
Yayıncılık, ISBN: 978-975-8612-68-0 , 2012.
·
Tolga Kara,
Çiğdem Aytekin, “Active Fan Era In Terms Of Culture Industry: Social Media’s
Effect on Football Club-Fan Relationships”, International Conference On
Education and Social Sciences INTCESS’14, 3-5 February 2014, İstanbul,
s.1656-1665.
·
Çiğdem Aytekin,
Cem Sefa Sütcü, “Türkiye’de Yerli Otomobil Üretmek: Sosyal Medyadaki Yorumların
Yenilikçilik Açısından Fikir Madenciliği Yöntemleriyle Değerlendirilmesi”, 13.
Üretim Araştırmaları Sempozyumu, 25-27 Eylül 2013, Sakarya, s.1103-1110.
·
Cem S. Sütcü,
Çiğdem Aytekin, “Sosyal Medyada Twitter Konuşma Diline İlişkin Bir Araştırma: Ortak
Hashtag Kullanımı ile Kullanıcı Profili Arasındaki İlişki”, 2nd International
Symposium on Language and Communication: Exploring novelties (ISLC), İzmir,
June 17-19, 2013, p.1863-1876.
·
Çiğdem Aytekin,
Başak Değerli, “Podcasting In Terms of a Web 2.0
Application and Research Samples to Usage of Podcasting as A Learning Tool”,
2nd International 6th National Vocational Schools Symposium, 25-27 May 2011,
Aydın, Proceedings DVD 37
·
Çiğdem Aytekin,
Başak Değerli, “New Face of Personal and Corporate Web Sites: Blogs”,
International Conference of New Media and Interactivity, 28-30 April 2010,
İstanbul, s:388-393.
·
Özhan
Tıngöy, Abdullah Düvenci, Çiğdem Aytekin, Başak
Değerli, “The appraisal of the use of social network platform facebook as a
supportive learning tool for information and communication Technologies and, as
a collaborative experience for the Turkish students”, International Technology
Education and Development Conference, 9-11 March 2009, Spain, s:429-437.
·
Abdullah Düvenci,
Çiğdem Aytekin, Başak Değerli, “Üniversite öğrencilerinin sosyo-ekonomik
durumunun sosyal ağlar üzerindeki etkisine ilişkin bir uygulama”, 3. İstanbul
Bilişim Kongresi, 29-31 Mayıs 2009, İstanbul, s:83-88.
·
Abdullah Düvenci,
Çiğdem Aytekin, Başak Yalçın, “Video paylaşım sitelerinin kullanılmasında
öğrenci tercihlerinin değerlendirilmesi”, 2. İstanbul Bilişim Kongresi, 3-4
Haziran 2008, İstanbul, s:71-80.
·
Çiğdem Aytekin,
Erkut Şahin, Abdullah Düvenci, “Kişisel Televizyon: IPTV”, Akademik Bilişim
2008 Konferansı, 30 Ocak-1 Şubat 2008, Çanakkale, s: 391-397.
·
Çiğdem Aytekin,
Nursel S. Rüzgar, “Evaluation of lecturers adequacy in
terms of lesson and stutent's individual properties”, 5th International
Educational Technology Conference, 21-23 September 2005, Sakarya, s:657-662.
·
Çiğdem Aytekin,
Nursel S. Rüzgar, “Web Based Education with MPEG” , First International
Conference on Innovations in Learning for the Future: e-Learning, 26-27 October
2004, İstanbul, s:223-235.
·
Çiğdem Aytekin,
Nursel S. Rüzgar, “Web tabanlı eğitimin alt yapısı
için internet erişiminde karasal iletim ortamları ile uydu teknolojisinin
karşılaştırılması”, Akademik Bilişim 2004 Konferansı, 11-13 Şubat 2004,
Trabzon, http://ab.org.tr/ab04/tammetin/31.pdf.