Ana sayfa

 

Özgeçmiş

 

Yayınlar

 

   Resimler              

 

English        

 

2014-2015 GÜZ DÖNEMİ:

YÜKSEK LİSANS

Matematiksel Bilginin Bilişsel Gelişimi

Bu ders Warwick Üniversitesi Matematik Eğitimi bölümünde 1999 – 2000 güz döneminde David Tall ve Eddie Gray  tarafından verilen ‘Development of Mathematical Knowledge’ dersinden belirtilen kişilerin izni ile uyarlanmıştır. Bu derste matematiksel bilginin zihinde oluşumu hakkındaki kuramların anlatımı hedeflenmektedir. Uzun vadede matematiksel kavramların oluşumu, geometrik, aritmetik, cebirsel formal matematiksel kavramların değişik gelişme biçimleri verilecektir. Bu teoriler bize “neden bazı öğrenciler matematikte daha başarılıdır sorusunu cevaplama yönünde ışık tutacaktır. Konu başlıkları ve bu derste cevaplanacak sorular şunlardır:

·                     Kavramları nasıl öğreniriz? Kavram tanımı, kavram imajı ve kavram kullanımı ne demektir?

·                     Öğrenme teorilerine genel bir bakış: Yapılandırmacılık ve sosyal yapılandırmacılık kuramları

·                     Matematiksel anlamanın doğası: Anlamak ne demektir ve nasıl gerçekleşir? Anlama olgusuna değişik yaklaşımlar nelerdir? (Örümcek ağı metaforu ve prosedürel – kavramsal anlama ayrımı).

 

Ön Okumalar: Aşağıda derse alt yapı teşkil eden bazı ön okumalar tavsiye edilmiştir. Dersin ilk 3-4 haftasında bu ön okumaların tamamlanması dersin daha verimli ve faydalı olması açısından gereklidir.

1. Baki, A. (2008). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Harf Eğitim Yayıncılık.

2. Özmantar, M.F., Bingölbali, E. ve Akkoç, H. (2008). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. PegemA: Ankara.

3. Altun, M. (2002) Matematik Öğretimi. Alfa Yayınları, Bursa.

 

Dersin işlenişi:

Vize ve final Sunumları: Her haftanın konusuna göre belirlenmiş ve yukarda belirtilmiş olan kaynaklar dönem başında paylaşılacaktır. O haftanın makalelerinden sorumlu olan kişiler makaleye hazırlanıp derste sunacaklardır. Sunumlarınız sırasında diğer arkadaşlarınıza uygulamalar yaptırabilirsiniz. Sunan kişi dışındakiler de makaleye hazırlıklı geleceklerdir ve derse katılım performanları değerlendirilecektir. Makalelere hazırlanırken öncelikle makaleyi analiz edebilmek ve makaleye eleştirel bakabilmek önemlidir. Okunan makale/kitap bölümü ile ilgili üç soru hazırlanacaktır. Bu sorular doğrultusunda bir tartışma ortamı hedeflenmektedir.

 

İnternet adresi:

Ödevler elektronik ortamda sunulacaktır. Ödevler haticeakkoc@yahoo.com adresine gönderilmelidir.

Sınıf-içi performans değerlendirme notu: O hafta sunum yapmayan kişiler de o haftanın makalesini okuyacaklar ve derse katılımları değerlendirilecek ve sınıf-içi performans değerlendirme notu olarak ele alınacaktır.

Vize notu: Vize sunumu

Final notu: Final sunumu (%80) + Sınıf-içi performans değerlendirme notu (%20)

Başarı notu: Vize (%40) + Final (%60)

DOKTORA

Matematik Eğitimi Felsefesi

Dersin tanıtımı:

Bu dersin amacı matematik eğitiminin tanımı, amacı ve yöntemini araştırmaktır. Matematik eğitiminin felsefesi öncelikle matematiğin felsefesi ile yakından ilişkilidir. Matematiğin felsefesinin nasıl algılandığı ise matematiğin pedagojisinin oluşmasında önemli bir etkiye sahiptir. Buradan yola çıkarak dersin ilk kısmında matematiğin felsefesi ikinci kısmında ise matematik eğitiminin felsefesi üzerinde durulacaktır.  Matematiğin doğası nedir? Matematik nasıl öğrenilir? Matematik neden öğrenilmelidir? Matematik öğretiminin amacı ne olmalıdır? Ders kapsamında bu sorular üzerinde durulacaktır.

Dersin işlenişi:

Vize ve Final Sunumları: Her haftanın konusu aşağıdaki tabloda sunulmuştur. O haftanın okumasından sorumlu olan kişiler makaleye hazırlanıp derste sunacaklardır. Sunumlarınız sırasında diğer arkadaşlarınıza uygulamalar yaptırabilirsiniz. Sunmayan kişilerin de okuma yapıp derse hazırlıklı gelmeleri beklenmektedir. Derse katılım performansları değerlendirilecektir. Sunuma hazırlanırken öncelikle makaleyi/kitap bölümünü analiz edebilmek ve eleştirel bakabilmek önemlidir. Okunan makale/kitap bölümü ile ilgili üç soru hazırlanacaktır. Bu sorular doğrultusunda bir tartışma ortamı hedeflenmektedir.

İnternet adresi:

Ödevler elektronik ortamda sunulacaktır. Ödevler haticeakkoc@yahoo.com adresine gönderilmelidir.

Sınıf-içi performans değerlendirme notu: O hafta sunum yapmayan kişiler de o haftanın makalesini okuyacaklar ve derse katılımları değerlendirilecek ve sınıf-içi performans değerlendirme notu olarak ele alınacaktır.

Vize notu: Vize sunumu

Final notu: Final sunumu (%80) + Sınıf-içi performans değerlendirme notu (%20)

Başarı notu: Vize (%40) + Final (%60)

 

KAYNAKÇA

Ön Okuma:

Kuhn, T. S. (1962). The Structure of Scientific Revolutions. University of Chicago Press. (Anahtar kelimeler: Bilim Tarihi, Bilim Felsefesi)

Kaynak kitap:

Ernest, P. (1991). The Philosophy of Mathematics Education (Studies in Mathematics Education), London: Farmer Press.