1  ŞUBAT 2005,  SAYI: 2

Dali - Sleep 1937 

KİTAPLIĞIMIZ HAKKINDA BİLGİLER

Resim kitaplarımız Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı kitaplığına devredilerek, orada oluşturulan kitaplıkta bulunmaktadır. Resim ve sanat kitaplarından faydalanmak isteyenler Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı’na müracaat edebilirler.

BİZİ OKUMAK İSTER MİSİNİZ?

  • Dalı
  • Büyülü Fener / CAN DÜNDAR
  • Yıldızlar / CAN DÜNDAR
  • Leonardo İlk Bilgin / MİCHAEL WHITE
  • Başucumda Müzik / KÜRŞAT BAŞAR

SÜREKLİ GELEN DERGİLERİMİZDEN BAZILARI

  • BİLİM VE ÇOCUK                           2002 (49-85)
  • BİLİM TEKNİK                              1996-(338_446)
  • ÇAĞDAŞ EĞİTİM                          1984-(85-316)
  • DOĞU BATI DÜŞÜNCE DERGİSİ 1997-(1-28)
  • ÖĞRETMEN DÜNYASI                  2003 (289-301)
  • MİLLİ EĞİTİM                              2002-(155-164)
  • TÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK DERGİSİ                  1998-2004
  • TEBLİĞLER DERGİSİ                   1989-
  • TÜRK DİLİ DERGİSİ                    2001 (87-105)
  • KURAM VE UYGULAMADA EĞİTİM YÖNETİMİ DERGİSİ        2001-

KİTAP TANITIM

Dali,Salvador (1904-1989) İspanyol ressam.

R.Descharnes – G.Néret Taschen

Gerçekleştirdiği olağanüstü olaylarla yaşamını da sanat anlayışına katmış olan sanatçının gerçeküstücü nitelikteki yapıtları paranoya ve düşlerin yorumu konusundaki ruh bilimsel çalışmalardan da etkilenerek Büyülü Gerçekçilik diye adlandırılan bir anlayışa yönelmiştir.

Salvador Dali Batı resim geleneğini inceleyip uyguladıktan sonra çeşitli sanat dergileri aracılığıyla Kübizm, Fütürizm ve Metafizik resme ilgi duymuştur. Özellikle 1928’lere değin Chirico başta olmak üzere metafizik ressamların düşsel gerçekçiliğinden ve nesnel gizemliliğinden etkilenmiştir. Dali bu dönemde yaptığı işlerde Fütürizm ve düşsel gerçekçilik özelliklerini yansıtır.

Dali sanatıyla aklın gerçeklerin üstüne örttüğü örtüyü kaldırmayı amaçlamış gibidir. Zaman kavramının yok edildiği eserlerinde, kendi yaşantısındaki olaylar imgelerle biçim bulmuştur. Dali’nin kendine olan güvenini sarsıcı bir tavırla sergileme eğilimi, onun zaman içinde çevresinden kopmasına yol açmıştır. Özellikle emperyalizmi övmesi gerçeküstücülerin devrimci tutumlarına ters düşmüştür. Böylece Dali 1939’larda topluluğun dışında kalmıştır. Resmin dışındaki ilgi alanlarını hem kavramsal hem de uygulamayla sürdürmüş olan sanatçı, şiir ve heykelle uğraşmış, karnavallar, vitrin ve giysi tasarımları hazırlamıştır.

AVRUPA RESMİNDE ÜSLUP VE ANLAM İLİŞKİSİ Ümran BULUT*


Arkeoloji ve sanat yayınlarından çıkan kitapta tüm sanat dallarında olduğu gibi Avrupa resim sanatında da biçim ve anlam bütünlüğünde oluşturulan yapıt, bir “değer “olarak algılanmaktadır. Kuşkusuz bu “değer” üretimin meydana getirildiği yıllardan bu güne dek çeşitli yorumları beraberinde getirmiş, bir çok sanatçı ve sanat tarihçisinin çalışmalarıyla aydınlığa kavuşturulmuştur. Bunlar, tarihsel süreç içinde bazen birbirilerini destekleyerek, bazen de karşıt anlamları beraberinde getirerek, gelişen kuramsal çalışmalardır. Bu çalışmada, Avrupa resim sanatı üslup ve anlam ilişkisi; sanatsal yaratım, geliştirilen kuramsallık ve tarihi süreçteki gelişmeler şeklinde, üç ana başlık altında toplanmıştır.


* Prof. Dr. Ümran BULUT M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi A.B.D.



KİTAPLIĞIMIZA KATKIDA BULUNANLAR

  • 1. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Kitapları
  • Politik Ve Strateji Belirleme Raporu    371.9 POL
  •  Kongre Tutanağı Ve Kararlar Kitabı    371.9 KON
  •  Bence Biz                                         371.9 BEN
  •  Üstün Yetenekli Çocuklar Kitabı         371.9 UZU
  •  Durum Tespit Ön Raporu                  371.9 DUR
  •  Politika Önerileri Ön Raporu               371.9 ÜST
  •  Bildiriler Kitabı                                   371.9 KUL
  • Seçilmiş Makaleler Kitabı                    371.9 ŞİR

Fakültemiz Özel Eğitim Bölümü’nden gelen kitaplar için Sn. Prof. Dr. Adnan KULAKSIZOĞLU’ na teşekkür ederiz.

e-posta: aefkutuphane@marmara.edu.tr          URL: http://mimoza.marmara.edu.tr/~aefkutuphane/ c&c