OKUL ÖNCESİ EĞİTİM İLE İLGİLİ ÇEŞİTLİ YAYINLAR
SON ÇIKAN KİTAPLAR :
1. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi Bildiriler Kitabı, 2006, Ya-Pa Yayınları, (1-2-3 Cilt)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE GÜNCEL KONULAR, 2005, MORPA YAYINLARI, Prof. Dr. Ayla OKTAY ve Dr. Özgül P. Unutkan.
ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM VE EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR, Editör: DOÇ. DR. MÜZEYYEN SEVİNÇ, MORPA KÜLTÜR YAYINLARI, 2003, İSTANBUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI UYGULAMA REHBERİ, 2003, YA-PA YAYINLARI, İSTANBUL
PROF. DR. AYLA OKTAY, PROF DR. TANJU GÜRKAN, YARD. DOÇ. DR. RENGİN ZEMBAT, ÖĞR. GÖR. ÖZGÜL POLAT UNUTKAN
KİTAPLAR:
Oktay, Ayla (1999) Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem, Epsilon Yayıncılık, İstanbul. Önder, Alev (1999) Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, Epsilon Yayıncılık, İstanbul. Güven, Yıldız (2000) Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünme ve Matematik, YA-PA, İstanbul Zembat, Rengin (2001) Nitelik Açısından Okul Öncesi Eğitim Kurumları ve İlgili Bir Araştırma, Marmara Üniversitesi Yayın No:669 Marmara Üniversitesi Anaokulu/Anasınıfı Öğretmen El Kitabı: Rehber Kitaplar Dizisi, 1999 İçindekiler: 1- Okul Öncesi Dönemde Gelişim Özellikleri s. 11-45 2- Okul Öncesi Eğitimin İlkeleri, Program ve Uygulamalar s. 45-109 3- Okul Öncesinde Yaratıcılık ve Sanat Eğitimi s.109-151 4- Okul Öncesi Eğitim ve Aile s.151-206 |
MAKALELER.
Prof. Dr. Ayla Oktay 'ın makaleleri :
1. "Metropolitan Readiness Testinin İstanbul'da farklı sosyo-ekonomik ve kültürel çevrelerdeki (5-;6-6;0) yaş çocuklarına uygulanması", Pedagoji Dergisi, 1, (1980), 119-138.
2. "Okula başlama olgunluğu kavramının tarihçesi, gelişmesi ve bu konuda yapılan çalışmalara kısa bir bakış", Pedagoji Dergisi, 1, (1980), 67-71.
3. "İlkokula başlamada 'hazırlıklı olmanın' önemi", Aile ve Çocuk Dergisi, 1,(1981), 18-28.
4. "İlkokulda öğrencilerin birbirlerini şikayet etmeleri ve bu konuda öğretmene düşen görevler", Eğitim ve Bilim Dergisi, 6,32 (1981), 45-48.
5. "Çocuk eğitiminde ailedeki disiplinin yeri ve önemi" , Aile ve Çocuk Dergisi, 2, (1982), 68-77.
6. "İlköğretimde öğretmen sorunları" Eğitim ve Bilim Dergisi, 7,37 (1982), 3-11.
7. "Okul öncesi dönemde öğrenme ve okumaya hazırlıklı olmak", Eğitim ve Bilim Dergisi, 7, 39 (1982), 11-18.
8. "Okula başlama yaşının indirilmesine ilişkin görüşler", Öğretmen Dünyası Dergisi, 45, (1983), 4-6.
9. "Okul öncesi eğitim ve okula hazırlıklı olmak", Aile ve Çocuk Dergisi 1982-1983 Seminer Konferansları, (1983), 126-139.
10. "Türkiye'de okul öncesi eğitimin dünü ve bugünü", Eğitim ve Bilim Dergisi, 7,42 (1983), 3-7.
11. "Okul öncesi eğitim ve Türkiye'de okul öncesi kurumlar", Aile ve Çocuk Dergisi 1982-1983 Seminer Konferansları, (1983), 352-373
12. "Atatürk ve eğitim ", Pedagoji Dergisi, 2, (1984), 153-172.
13. "Atatürk's contribution to Turkish education", Pedagoji Dergisi, 2,(1984), 173-175.
14. "6 yaş uygulaması ve düşündürdükleri", Öğretmen Dünyası Dergisi, 58, (1984),
15. "Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Sorunları ve Öneriler" YA-PA Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri, İstanbul/Lefkoşe (1985), s.107-114
16. "Gençlikte kurala uyma sorunu", Aile ve Çocuk Dergisi, 4, (1985), 54-63.
17. "Okul öncesi eğitim ve sorunları", Öğretmen Dünyası Dergisi, 66, (1985), 6-7.
18. "Kitle İletişim Araçlarının Okul Öncesi Dönemde Kullanılması" YA-PA Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri 4., Ankara, (1986), s.105-118
19. "Bağımsızlık" Yaşadıkça Eğitim, 1, (1986), 28-30.
20. "Osmanlı Devletinde eğitim ve öğretimin tarihsel gelişimi", İstanbul Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi Enstitüsü Yıllığı, 11, (1987), 115-142.
21. "Çocuğun yaşamında ilkokulun yeri ve önemi", Yaşadıkça Eğitim, 4, (1988), 6-8.
22. "Korunmaya muhtaç çocukların eğitimi", Atatürk Yetiştirme Yurdu ve Korunmaya Muhtaç Çocukları Koruma Derneği Çalışma Raporu, (1988), 23-26.
23. "Kardeşler arasındaki ilişkiler", Yaşadıkça Eğitim, 5, (1988), 33-36.
24. "Öğrenciler üzerindeki eğitimsel etkileri açısından öğretmen davranışları", Aile ve Çocuk Dergisi,
25. "Türkiye'de okul öncesi eğitim", M.Ü.Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, (1990), 151-160.
26. "Öğretmenlik mesleği ve öğretmenin nitelikleri", M.Ü.Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi,3, (1991), 187-193.
27. "Tatil", Yaşadıkça Eğitim, 16, (1991), 5-8.
28. "Okul ortamı ve veli öğretmen ilişkisinin okul başarısına etkisi", Yaşadıkça Eğitim, 30, (1993), 15-20.
29. "Okul öncesi eğitim", Eğitim ve Toplum, (1993), 37-40.
30. "İlköğretim ve öğretmen yetiştirme", Darüşafaka Dergisi, 8, (1994), 23-26.
31. "Özel eğitimde erken teşhis, erken eğitim ve aile rehberliği", Yaşadıkça Eğitim, 38, (1995), 6-9, (Necla Tuzcuoğlu ile ortak).32. ss: 18-30 ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM VE EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR, MORPA KÜLTÜR YAYINLARI, 2003, İSTANBUL
33. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Morpa Kültür Yayınları, 2003, İstanbul.
Prof. Dr. Ayla Oktay'ın
Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildirileri :
Gürkan, Tanju (1986) "Öğretmen Tutumlarının Okulöncesi Çocukları Üzerindeki Etkileri"YA-PA Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri 4., Ankara, s.125-141