Mualimler! Yeni nesli, Cumhuriyetin fedakâr öğretmenleri ve eğiticileri, sizler yetiştireceksiniz. Ve yeni nesil sizin eseriniz olacaktır. Eserin kıymeti, sizin maharetiniz ve fedakârlığınız derecesiyle mütenasip bulunacaktır.    K. Atatürk

  

iletişim bilgileri Haberlerden seçmeler Duyurular Yürüttüğüm dersler Projelerim Araştırmalarım Katıldığım seminerler Yayınlar Kişisel Bilgiler Giriş
 

( Kaynak göstermek koşulu ile alıntı yapılabilir. Daha fazla bilgi almak için iletişim bölümüne bakınız.)

T.C.

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ

SOSYAL BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

İşletmelerde Eğitim Değerlendirme

Cahit CENGİZHAN

TEZ DANIŞMANI
Prof. Dr. İlhan ERDOĞAN

Davranış Bilimleri Ana Bilim Dalı
Yüksek Lisans Tezi
İstanbul 1999


Önsöz

Özet

Abstract

İÇİNDEKİLER

TABLOLAR LİSTESİ

ŞEKİLLER LİSTESİ

Birinci Bölüm

Giriş

1.1. TEMEL KAVRAMLAR VE TANIMLAR

1.1.1. Eğitim, Yetiştirme, Geliştirme

1.1.2 Eğitim Politikası

1.1.3. Eğitimi İhtiyacının Belirlenmesi

1.1.3.1. Personel Eğitimi İhtiyacının Belirlemesinde Kullanılan Metotlar

1.1.3.1.1. Anketler

1.1.3.1.2. Kayıt ve Raporların Analizi

1.1.3.1.3. Testler

1.1.3.1.4. Mülakat

1.1.3.1.4. Müzakere Yolu İle Analiz

1.1.3.1.6. İş Analizleri

1.1.4. Personel Eğitimi Programının Planlaması

1.1.4. Personel Eğitimi Bütçesi

1.1.6. Eğitim Yöntemleri

1.1.6.1. İşbaşında Eğitim Yöntemleri

1.1.6.2. İş Dışında Eğitim Yöntemleri

1. 2. EĞITIMIN DEĞERLENDIRILMESI

1. 2. 1. Ölçme

1. 2. 1. 1. Ölçmeden Sonraki Aşama: Değerlendirme

1. 2. 1. 2. Ölçme Aracının Özellikleri

1. 2. 1. 3. Ölçme Araç ve Yöntemleri

1.2.2. İşletmelerde Eğitim Değerlendirme

1.2.2.1. Değerlendirmenin Evreleri

İkinci Bölüm

İşletmelerde Eğitim Değerlendirme Çalışmalarının İncelenmesi Araştırması

2.1. PROBLEM

2.2. ARAŞTIRMANIN AMACI

2.3. ARAŞTIRMANIN ÖNEMI

2.4. ARAŞTIRMANIN KAPSAMI

2.5. ARAŞTIRMANIN SINIRLARI

Üçüncü Bölüm

Araştırmanın Yöntembilimi

3.1. ARAŞTIRMA MODELI

3.2. EVREN VE ÖRNEKLEM

3.3. VERILER VE TOPLANMASI

3.4. VERILERIN İŞLENMESI ÇÖZÜMÜ VE YORUMLANMASI

Dördüncü Bölüm

BULGULAR VE YORUM

4.1. İŞLETMELERDE EĞITIM BÖLÜMÜNÜN ORGANIZASYONDAKI YERI NEDIR?

4.2. İŞLETMELERIN EĞITIM ÖNCESI ULAŞILMAK ISTENEN AMAÇLARI BELIRLEME YÖNTEMLERI NEDIR?

4.3. İŞLETMELERDE EĞITIM DEĞERLEMESI KIMLER TARAFINDAN VE NE ZAMAN YAPILMAKTADIR?

4.4. İŞLETMELERDE EĞITIM DEĞERLEME ÇALIŞMALARINDA HANGI YÖNTEM VE ARAÇLAR KULLANILMAKTADIR?

4.5. İŞLETMELERDE TEPKILERIN DEĞERLENDIRILMESINDE HANGI YÖNTEM VE ARAÇLAR KULLANILMAKTADIR?

4.6. İŞLETMELERDE ÖĞRENMELERIN DEĞERLENDIRILMESINDE HANGI YÖNTEM VE ARAÇLAR KULLANILMAKTADIR?

4.7. İŞLETMELERDE DAVRANIŞLARIN DEĞERLENDIRILMESINDE HANGI YÖNTEM VE ARAÇLAR KULLANILMAKTADIR?

4.8. İŞLETMELERDE SONUÇLARIN DEĞERLENDIRILMESINDE HANGI YÖNTEM VE ARAÇLAR KULLANILMAKTADIR?

4.9. İŞLETMELERDE EĞITICILERIN DEĞERLENDIRILMESINDE HANGI YÖNTEM VE ARAÇLAR KULLANILMAKTADIR?

4.10. İŞLETMELERDE EĞITIM ORTAMININ DEĞERLENDIRILMESINDE HANGI YÖNTEM VE ARAÇLAR KULLANILMAKTADIR?

Beşinci Bölüm

SONUÇ VE ÖNERİLER

5.1. SONUÇLAR

5.1.1. İŞLETMELERDE EĞITIM BÖLÜMÜNÜN ORGANIZASYONDAKI YERI

5.1.2. İŞLETMELERIN EĞITIM ÖNCESI AMAÇLARI BELIRLEME YÖNTEMLERI

5.1.3. İŞLETMELERDE EĞITIM DEĞERLEMESINI YAPANLAR VE ZAMANI

5.1.4. İŞLETMELERDE EĞITIM DEĞERLEME STANDART ARAÇLAR KULLANMA

5.1.5. İŞLETMELERDE TEPKILERIN DEĞERLENDIRILMESI

5.1.6. İŞLETMELERDE ÖĞRENMELERIN DEĞERLENDIRILMESI

5.1.7. İŞLETMELERDE DAVRANIŞLARIN DEĞERLENDIRILMESI

5.1.8. İŞLETMELERDE SONUÇLARIN DEĞERLENDIRILMESI

5.1.9. İŞLETMELERDE EĞITICILERIN DEĞERLENDIRILMESI

5.1. 10. İŞLETMELERDE EĞITIM ORTAMININ DEĞERLENDIRILMESI

5.2. ÖNERILER

EKLER

EK A. ANKET FORMU

KAYNAKLAR


( Kaynak göstermek koşulu ile alıntı yapılabilir. Daha fazla bilgi almak için iletişim bölümüne bakınız.)

©2005 Cahit Cengizhan. All rights reserved. :)
Son güncelleme 28.04.2005 18:10