CRLT
Site Haritası
    Ana Sayfa | Hakımda | Araştırmalar | Dersler | Kaynaklar | BÖTE Hakkında | İletişim
 

Eğitimde Materyal Geliştirme ve Kullanımı

Haftalık Ders Programı

Dersle ilgili sunular

Proje ve linkler

EMT&K Ders Cizelgesi

Dönem             :           Perşembe 8.30 – 12.20 Güz (2007-2008)

Kredi                :           2­+2 (3)

Eğitmen           :           Öğr. Gör. Abdullah Duvenci
                                    Ofis No: 337 – eposta: aduvenci@marmara.edu.tr
 

Ders Hedefleri

  • Teknolojilerin öğretim sürecindeki yeri
  • Teknoloji entegrasyonu
  • Aktif, etkili ve verimli eğitim materyalleri tasarlanması, kullanılması ve değerlendirilmesi

 YÖK Ders İçeriği

Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıştırmaları ve geribildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri, alanla ilgili geliştirilen materyaller, görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyallerin geliştirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanım örnekleri.

 Not Dağılımı

  1. Ara Sınav          %40     
  2. Final Sınavı        %60

Not 1: Devamsızlık ve ödevler bilahare vize ve finale etki edecektir!

 Öğretim Yöntem ve Teknikler

Eğitimde Materyal Kullanımı öğretim metodu, öğrencilerin akademik işbirliği ve öğretmen koordinasyonu esası üzerine dayalı olup; birlikte yaparak öğrenme (collaborative learning), durumsal öğrenme (situated learning) ve çapa öğretim (anchor instruction) metotlarını içermektedir.  Bu çerçevede, aktif öğrenme stratejileri ile öğrencilerin çok yönlü (diverse) düşünce modellerini ve yaratıcılıklarını geliştirmeleri planlanmaktadır. Sunulan bilgilerin bilişsel prosesi ve anlamlılığı ancak problem çözme ve karar verme stratejilerinin kullanılması ile mümkün olabilir. Bu derste, ezberlenmiş bilgilerden ziyade öğrencinin kendi iç dünyasında ve zihninde anlamlaştırıp mantıklı bir forma soktuğu bilgiler puanlanacaktır. Sizden beklenen yeteneklerinizi geliştirip performansınızı ortaya koymaktır. Her bireyin ders boyunca sergilediği anlamlı çıktılar artı puan olarak öğrenci-merkezli değerlendirmeye katılacaktır.

 

 Kaynaklar 

  • Heinich, R.; Molenda, M; Russell, J. & Smaldino, S. (1996). Instructional Media and Technologies for Learning. Prentice Hall, Inc. A Simon & Schuster Company, Englewood Cliffs, New Jersey.
  • Bayram, S. (2006). İlköğretimde Materyal Kullanımı. Morpa Yayınları, İstanbul
  • Yalın, H. İ. (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.Montana P. J. & Charnow B. H. (2000) Management 3rd edition. Barron’s Educational Series, Inc. Canada.

 Önemli Hatırlatmalar

  • Derse öğretim elemanından sonra girmeyiniz.
  • Öğrenci görüşme saatleri, BÖTE Bölümü - Ofis 337 no’lu ofis kapısında belirtilmiştir. Acil ve çok önemli olmadıkça görüşme saatleri dışında rahatsız etmeyiniz.
  • Bilgisayar laboratuarını kullandıktan sonra, bilgisayarınızı ekranıyla birlikte kapatınız ve sandalyenizi düzeltiniz. Size ait eşyalarınızı almayı unutmayınız.