Doç.Dr Zeynep GÜREL

Doğada Fizik Dersi (“ Outdoor ” Fizik Eğitimi )

Öğretim Teknikleri

Çoklu zeka; ( Doğacı – Varoluşçu zeka ; doğa , çevre ve canlı zekası)
Öğrenme yolu: Doğayı ve doğada olup bitenleri gözlemleyebilme yeteneği kazanarak, kendisinin de bu dünyanın bir parçası olduğunun farkına vararak öğrenme.

Tartışma yöntemi

Bilişsel, duyusal ve psikomotor / devinişsel /  hedeflerin birlikte kullanılamsı , fiziği hissederek öğrenme.

Gezi ve müze yöntemi

Grup çalışması, işbirlikli eğitim, motivason , İletişim, problem çözme, , kişisel gelişim, güven, paylaşma, sorun çözme, takım çalışması, liderlik.

Çalışma grupları :

Nasıl çalışır ? pusula , telsiz,  gps . Elimizdeki aletlerin kullanım bilgilerini hangi fizik konularıyla ilişkili olarak açıklayabiliriz ?

Burada amacımız ansiklopedik bilginin tekrarı şeklinde bir aktarım değil, önceki bilgilerimizle elimizdeki aletlerin çalışma prensiplerini nasıl ilişkilendireceğiz sorusuna cevap aramaktır. Bu aletlerin kullanıma yönelik lise düzeyinde fizik problemleri geliştireceğiz.

Yön bulma- vektörler : Bir başlangıç noktasında belirli bir hedefe gitmek istiyoruz. Burası doğal ortam ve nasıl yapacağız ? Bunun için okul bahçesinde Kendi aranızda yarışma düzenleyeceksiniz. Sadece kronometre kullanarak 100 metre koşusu yapılacak. Koşucuların hız zaman ve ivme zaman grafikleri çizilecek. Tahmini yön bulma, pusula kullanma, bulunduğumuz bahçenin uygun ölçekli krokisini çizmek

Model roket ve altimetre yapımı grubu : Serbest düşme ile ilgili sınıfın ön test sonuçlarının değerlendirilmesi ve bu sonuçlar üzerinde tartışma yönteminin uygulanarak model roket etkinliklerini fizik tartışmasında kullanmak. Model roket yapımı ve altimetre yapımı için atölye çalışması yapılacak. Model roketler doğa ortamında fırlatılacak. Liseler arası mini yarışma organizasyonu yapılacak.

Kuvvet, iş güç enerji ,. ne kadar enerji harcarız ?   neden böyle davranırız ? tırmanırken . Doğada karşılaştığımız durumlarla ilgili problem oluşturma ve çözüm yolları öğretim tekniği olarak fizikte “ contex rich ” problemlerin oluşturulması ) Bölüm sonu problemleri ile zengin bağlamlı problemler arasında fark nedir ? Bir problem nasıl yaşamın aynası olur ve bu problemler neden öğrencilere zor gelir ? Bu problemlerin önceden oluşturmak için gözümüzde canlandırmaya ihtiyaç vardır. Beşiktaş sivil savunma gönüllü birliklerinden uygun sahneleri oluşturmada yardım almak.

Sivil savunma eğitimi ve ilk yardım,gönüllü birliklerle iritbat grubu: Öncelikli hedef maramara üniversitesi gönüllü birliğinin kurulması için ilk adımları atmaktır. Bir amaçla üniversite bünyesinde bir klüp kurulması ve tanıtıcı faaliyetlerin organizsayonu , tanıtıcı bülten çıkartmak. Fakülte yönetimi ile ilişkiler ve sivil savunma gönüllü birliği ile her türlü ilişkimizin organizasyonunu sağlamak. Otobüs temini,spor sağlık kurumu ile ilişkilerin düzenlenmesi.

Fiziğin doğa ile ilgisi/ nature of science , Bilim Tarihi gibi gece sohbetleri konuların belirlenmesi ve organizasyonu.

Gece gökyüzü gözlemi- Gökyüzü haritası ve teleskop çalışmaları, izleme yönergelerinin hazırlanması ve yönetimi. İstanbul üniversitesi astronomi şenliğne katılmak ve gece gözlemi yapmak, oradaki hocalarla görüşmeler yapmak. Bir öğretmen uzmandan nasıl yararlanır ?

“ Outdoor ” eğitiminin araştırması ve tanıtımı ile ilgili metin yazma grubu. Neden bu amaç etrafında bir araya geldik ? Diğer çalışma grupları arasında bizim yerimiz ne ?

Grupların çalışma yöntemi

İşbirlikli grup çalışması ve araştırma yöntemi.

Yapılacak işlerin belirlenmesi ve görev dağılımın yapılması.

Grup üyelerinin birbirini iyi tanıması ve ders dışı ilişklerin devam etmesi.

Araştımacının not defterinin oluşturulması. Her grup bir defter edinsin. Bu araştımacının not defteri olacak. Her hafta tarih atılacak ve alınan kararlar ve işbölümü ve her üyenin o haftaya katkısı işlenecek. Gelecek haftaya alınan kararlar,Karşılaşılan zorluklar, neden yapamadığımız ve neleri yaptığımız işlenecek.

 

 

doğada fizik © 2006