 |
Uzaktan Eğitimin Temelleri

Haftalık Ders Programı

Dersle ilgili sunular

Projeler ve linkler

|

Dönem : Cuma 8.30- 12.20 Güz (2007-2008)
Kredi : 2+2 (3)
Eğitmen : Öğr. Gör. Abdullah Duvenci
Ofis No: 337 – eposta: aduvenci@marmara.edu.tr
Ders Hedefleri
- Uzaktan Eğitimle ilgili terminolojiyi kavramak.
- Uzaktan eğitimin tarihçesi, Türkiye'de ve dünyadaki uygulamaları hakkında bilgilenmek.
- Uzaktan eğitim teknolojilerin hazırlanmasında kullanılan teknik, yöntemleri ve yazılımları öğrenmek.
YÖK Ders İçeriği
Uzaktan eğitime giriş, uzaktan eğitimin kullandığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: TV, Video, Radyo ve Yazılı materyaller. Bu teknolojilerin planlanmasında, hazırlanmasında ve uygulamasında kullanılan teknik ve yöntemler. Uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramlar, radyo ile öğretimin yapısı ve işleyişi, Video ve film katalogları, eğitsel televizyonun tarihi gelişimi ve yapılmış araştırmalar, çocuk TV programları ve önemi, yetişkin TV programları ve önemi, açık lise programlarının analizi, açık üniversite programlarının analizi, internet okulları ve sanal sınıflar, iletişim ve enformasyon teknolojilerinin uzaktan eğitim süreci görüş açısıyla yorumlanması, uzaktan eğitimde uydu teknolojileri
Not Dağılımı
- Ara Sınav %40
- Final Sınavı %60
Not 1: Devamsızlık ve ödevler bilahare vize ve finale etki edecektir!
Öğretim Yöntem ve Teknikler
Eğitimde Materyal Kullanımı öğretim metodu, öğrencilerin akademik işbirliği ve öğretmen koordinasyonu esası üzerine dayalı olup; birlikte yaparak öğrenme (collaborative learning), durumsal öğrenme (situated learning) ve çapa öğretim (anchor instruction) metotlarını içermektedir. Bu çerçevede, aktif öğrenme stratejileri ile öğrencilerin çok yönlü (diverse) düşünce modellerini ve yaratıcılıklarını geliştirmeleri planlanmaktadır. Sunulan bilgilerin bilişsel prosesi ve anlamlılığı ancak problem çözme ve karar verme stratejilerinin kullanılması ile mümkün olabilir. Bu derste, ezberlenmiş bilgilerden ziyade öğrencinin kendi iç dünyasında ve zihninde anlamlaştırıp mantıklı bir forma soktuğu bilgiler puanlanacaktır. Sizden beklenen yeteneklerinizi geliştirip performansınızı ortaya koymaktır. Her bireyin ders boyunca sergilediği anlamlı çıktılar artı puan olarak öğrenci-merkezli değerlendirmeye katılacaktır.
Kaynaklar
- Simonson M. R. (Ed.), Smaldino, S. E. & Zvacek, S. (2002). Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education (2nd Edition). Prentice Hall, USA. http://www.prenhall.com/simonson
- Moore, M. G. & Kearsley, G. (2004). Distance Education: A Systems View (2nd Ed.). USA: Wadsworth Publishing. Çalışma Rehberi: http://ouln.org/deguide.htm
- Mantlya K. & Gividen J. R. Distance learning: a step-by-step guide for trainers
- Rudestam, K. E. (Ed.) & Schoenholtz-Read, J. (Ed.). (2002). Handbook of Online Learning: Innovations in Higher Education and Corporate Training. Sage Publications, USA.
- İşman, A. (2005). Uzaktan Eğitim. (2. Baskı). Öğreti Pegem A Yayıncılık.
- Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. PegemA Yayıncılık, Ankara.
Öğretim Yönetim Yazılımları
Learning Management Systems için Öneriler
Moodle, Blackboard & WebCT, Atutor, Macromedia Breeze, Desire2Learn, NetClass, IBM Lotus Space, e-college, Dokeos
Önemli Hatırlatmalar
- Derse öğretim elemanından sonra girmeyiniz.
- Öğrenci görüşme saatleri, BÖTE Bölümü - Ofis 337 no’lu ofis kapısında belirtilmiştir. Acil ve çok önemli olmadıkça görüşme saatleri dışında rahatsız etmeyiniz.
- Bilgisayar laboratuarını kullandıktan sonra, bilgisayarınızı ekranıyla birlikte kapatınız ve sandalyenizi düzeltiniz. Size ait eşyalarınızı almayı unutmayınız.
|