SÖZ VERDİM, GERÇEKLEŞTİRDİM.
(2006 - 2010)


Bilim Merkezi

Halkalı Yerleşkesi Teknoloji Bölgesi olarak projelendirildi ve TİM ile yapılan protokol çerçevesinde AR-GE Merkezi açıldı. Teknopark süreci hızla ilerlemektedir.

Marmara Üniversitesi Müzesi

Çağdaş Cumhuriyet Müzesi ve Sanat Galerisi 29 Ekim 2009 tarihinde açıldı.

Toplumsal Sorumluluk Projeleri Merkezi

Birim 2008 yılında faaliyete geçirildi.

Uluslararası İlişkiler Birimi

Birim kurulmuş olup, Dünya genelinde 71 üniversiteyle çok yönlü işbirliğini sürdürmektedir.

Yabancı Dil Hazırlık Sınıfları

İlgili birimlerimiz bazında YÖK’e başvurular yapıldı, onay alınan birimlerin hazırlık sınıfları açıldı.

Yeni Bölümler

32 bölüm, 6 program açıldı.

Kent Sorunları Araştırma ve Uygulama Merkezi

Kent Sorunları ve Yerel Yönetimler Araştırma ve Uygulama Merkezi adı altında faaliyete geçirildi.

Sivil Toplum Kuruluşları Enstitüsü

7 Ekim 2008 tarihinde Sivil Toplum Kuruluşları Araştırma Uygulama Merkezi kuruldu. Ayrıca, Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde yüksek lisans programı açıldı.

Hemşirelik Fakültesi

Yeni kurulan Sağlık Bilimleri Fakültesi bünyesinde dört yıllık Hemşirelik Bölümü açıldı.

Sağlık Bilimleri Fakültesi

Sağlık Eğitim Fakültesi 13 Haziran 2007 tarihinde Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne dönüştürülerek dört bölüm halinde eğitim ve öğretim faaliyetine başladı.

Marmara Üniversitesi Konservatuvarı

Güzel Sanatlar Fakültesi bünyesinde konservatuvara dönüştürülmek üzere dört yıllık Müzik Bölümü kuruldu.

Özlük Hakları

Her birim ve unvan bazında dinamik iletişime dayalı olarak özlük hakları kesin olarak korundu.

Bilimsel Araştırma

Bilimsel Araştırmalarda nitelik ve nicelik yönünden dikkate değer gelişmeler sağlandı.

Akreditasyon

Laboratuvarların akreditasyona yönelik yapılandırılması için gerekli olanaklar tahsis edildi.

Kredi Transfer Sistemi

Bologna Sürecinde Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) Etiketi ve Diploma Eki Etiketi için başvuruda bulunuldu. Bu süreçte; her öğretim programı için program çıktısı ve ders öğrenme çıktıları derinlemesine çalışıldı, diploma eki ortak bir standart formata kavuşturuldu.

Üniversite Yayınları

Yayın Komisyonu yeniden oluşturularak Üniversite Yayın Yönetmeliği revize edildi.

Kreş ve Yuva

Atatürk Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Bölümü’ne bağlı olarak Uygulama Birimi (Yuva) Binası yapılarak faaliyete geçirildi.

Ortak Alanlar

Tüm birimlerde Üniversitemiz mensuplarının yararlanacağı ortak kullanım alanları geliştirildi.

Çalışma Mekanları

Üniversitemiz mensuplarının çalışma alanlarının fiziki ve teknolojik donanımları güçlendirildi.

Eğitim Donanımı

Birim yönetimlerinin talepleri doğrultusunda, tüm birimlerimizde büyük ölçüde karşılandı.

Araştırma ve Uygulama Merkezleri

Mevcut merkezlerin çalışmalarına işlerlik kazandırıldı, 12 adet yeni Araştırma ve Uygulama Merkezi faaliyete geçirildi.

Öğrenci Katılımı

Üniversitenin tüm yönetim kademelerine öğrenci temsilcilerinin katılımına özen gösterildi. Ayrıca, 2006-2010 döneminde kısmi zamanlı öğrenci istihdamında %200’lük bir artışla 1400 kişiye ulaştı.

Kongrelere Destek

Büyük ölçüde yurtiçi ve yurtdışı kongrelere destek verildi.

Üniversitenin Tanıtımı

İletişim Koordinatörlüğü Birimi kuruldu.

Dergi

“Marmara Bülten” ve yeni tasarımıyla “Marmara’nın Sesi” dergisi periyodik olarak yayınlanmaktadır.

Medyaya Üretim

İletişim Fakültesi’nin MİHA, MİTA, MİRAJ ajanslarıyla yoğun biçimde gerçekleştirildi.

İdari Kadroların Gelişimi

Stratejik planlama süreçleri, kalite yönetim sisteminin geliştirilmesi, çeşitli yönetim birimlerindeki gerçekleştirilen düzenlemelere yönelik eğitim, çalıştay ve konferanslar ile yönetim becerilerinin geliştirilmesine yönelik özel hizmetiçi eğitimler gerçekleştirildi.

Otomasyon

Yönetmelik standartlarına uygun eğitim ve öğretim faaliyetleri için günümüzde en temel gereklerden bilgi teknolojilerinin adaptasyonu da bu süreçte cesaretle projelendirilmiş; olağanüstü çaba, entelektüel katkı ve çok yönlü katılımla “Öğrenci İşleri Otomasyon Yazılımı” uygulamaya konuldu.

Elektronik Kimlik

Güvenlikli girişi sağlayan çok amaçlı elektronik kimlik sistemiyle ilgili altyapı çalışmaları tamamlanarak ihale aşamasına gelindi.

Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı

2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 35. maddesi kapsamında Anadolunun diğer üniversitelerinden kadrolu öğretim elemanlarının lisansüstü eğitim taleplerinin karşılanmasında Üniversitemiz ilk sıralarda yer aldı.

Deprem Riski

Deprem riski itibariyle belirlenen öncelik sırasına göre ve konusunda uzman yetkili kuruluşlardan alınan raporlar doğrultusunda bazı binalarımız yıkılarak yeniden yapıldı, bazıları güçlendirildi, bir kısmı boşaltılarak yeni mekanlara taşınma girişimleri tamamlandı. Deprem risk yönetimi büyük bir duyarlılık ve özenle sürdürülmektedir.Dört büyük yerleşkeye dört adet deprem konteyneri sağlandı. Bu bağlamda, Doğal Afetler Uygulama ve Araştırma Merkezi kurularak faaliyete geçirildi.

Arama Kurtarma Ekibi

MÜSAR adı altında bir birim kuruldu, gereken tüm donanımları sağlanarak hizmete girdi.

Yarım İnşaatlar

Üniversitemizin inşaatı yarım bırakılmış tüm binaları tamamlanarak hizmete açıldı.

Uluslararası Eğitim Programları

Erasmus programı çerçevesinde yurtdışına giden ve yurtdışından gelen öğrenci sayıları, yıllara göre artış göstermiş olup; 2009-2010 eğitim-öğretim yılı itibariyle, giden öğrenci sayısı 306’ya, gelen öğrenci sayısı ise 213’e ulaştı.

Çift Diploma

Üniversitemizin çift diploma ile ilgili yönetmeliği 17 Temmuz 2009 tarih ve 27291 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olup bu doğrultuda ilk uygulama İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde başlatıldı.

Kütüphane

Öğretim üyesi ve öğrencilere yönelik veritabanı kullanıcı eğitimleri verilmeye başlandı. Nadir Eserler Salonu hizmete açıldı. DVD koleksiyonumuz oluşturuldu.

Teknolojik Donanım

“Her Öğretim Üyesine Bir Bilgisayar” hedefi gerçekleştirildi. Tüm yerleşkelerde internet erişimi güçlendirildi ve altyapı çalışmaları tamamlandı. Kablosuz internet erişimi konusunda ihale aşamasına gelindi.

Elektronik Rehber

E-Rehber kullanıma açıldı.

Ulaşım

Ana yerleşkeler arasında düzenli ring seferleri başlatıldı.

Veritabanı

2006-2010 döneminde, öğretim elemanları ve öğrencilerin araştırmalarda kullandıkları online veritabanı sayısı 9’dan 33’e yükseldi ve böylece yaklaşık 60.000 dergi ve 40.000 elektronik kitaba Üniversitemiz yerleşkelerinden ve dışarıdan ulaşma olanağı sağlandı.

Üniversite Radyosu

Radyomuz ve ayrıca üniversite televizyonumuz webden yayına başladı.

Alışveriş Merkezi

“Marmara Çarşı” Göztepe Yerleşkesinde hizmete girdi.

Sosyal Tesis

Haydarpaşa Yerleşkesinde “Otantik Cafe ve Restaurant” hizmete girdi. Bu yıl Çubuklu, Anadolu Hisarı ve Maltepe sosyal tesislerimiz de hizmete girecektir.

Öğrenci Evleri

“Barınma Projesi” kapsamında öğrencilerimize artan sayıda barınma olanakları sağlandı.

Konferans Salonu

Haydarpaşa Yerleşkesinde 700 kişilik Ord. Prof. Dr. Reşat Kaynar Tören Salonu, Göztepe Yerleşkesinde 200 kişilik Mustafa Necati Konferans Salonu, Nişantaşı Yerleşkesinde 300 kişilik Prof. Dr. Erdal İnönü Konferans Salonu ve Anadolu Hisarı Yerleşkesinde 340 kişilik BESYO Konferans Salonu hizmete girdi. Ayrıca, İbrahim Üzümcü Konferans Salonu’nun iyileştirme ihalesine çıkıldı.

İnternet Merkezi

İnternet Merkezi, Göztepe Yerleşkesinde açıldı. Ayrıca tüm birimlerimizde fiziki olanaklar çerçevesinde çok sayıdaki merkez faaliyete geçirildi.

Etüt Merkezi – Yaz Okulu

Göztepe Yerleşkesinde öğretim elemanlarımızın ve idari personelimizin çocuklarına yönelik “Etüt Merkezi” açıldı. Etüt merkezinde “Yaz Okulu Pilot Uygulama” projesi kapsamında öğrenci kayıtlarına başlandı.

Göztepe Alt Geçidi

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile gerçekleştirilen temaslar çerçevesinde projelendirilen “Göztepe Alt Geçidi” yasal ve teknik çalışmaları Belediye yönetimince yürütülmektedir.

Hastane

Başıbüyük’te 1992 yılından beri inşaatı süren 600 yataklı hastane binasının 2005 yılında gerçekleştiren ikmal inşaatı ihalesi 2010 yılında tamamlandı. hastane binasının faaliyete geçebilmesi için kalan inşaatın ihalesi ve gerçekleştirilmesine yönelik model kuruldu. İstanbul İl Özel İdaresi’nden sağlanan 30 milyon dolarlık fon tahsisi ve inşaat organizasyonu çerçevesinde 1,5 yıl içinde süreç tamamlanacaktır.