dB atölye çalışmaları
|
|
Ana
Sayfa + Kapsama Alanı
+ Künye |
ders BELGELİĞİ üretim odası
|
"Derslerin öğretmenleri" vardır.
Dersine girer, anlatır sonra bu dersin sınavını yapar, not
verir, görevini yapar.
"Kültür öğretmenleri" vardır.
Ders süresi olan 50 dakikada öğrenciye yeni ufuklar açar, yeni
görüş açıları kazandırır, önüne yeni ufuklar serer. İşte "o",
kültürün öğretmenidir.
Eğitim yaşamımız boyunca her iki öğretmen tipi ile de
karşılaşırız.
...
... "kültür öğretmenleri", eğitime görev olarak bakmayan,
eğittikleri genç beyinlere kültürü öğreten öğretmenlerdi.
Hepimizin okul yaşamında "kültür öğretmenleri" vardır.
Okul dışında da "öğretmenlerimiz" oldu.
Kültürü öğretmeyen eğitim acaba neye yarar?
Felsefesi olmayan eğitim ne içindir?
...
Kültür temeli olmayan bir eğitimin mühendisler, tıp
doktorları, işletmeciler, hukukçular, eğitimciler yetiştirmesi
geleceğe ne kazandırabilir? Bu mesleklerin teknik bilgi ve
becerileri ile yetinmek geleceğin kültürsüz dünyasının
bugünden inşası değil midir?
...
İnsanlık kültüründen yoksun bir eğitim sadece "teknik
uygulayıcılar" yetiştirecektir.
Kültürle eğitim bütünleşmelidir... Erdal Atabek 12 Temmuz
2004 Cumhuriyet
|
A M A Ç :
Ü l k e m i z i n her yerinde,
mesleğinin h a k i k i insanı olmayı hedefleyen
kültür öğretmenlerini,
yetiştirmede katkı üretmek.
|
ders
belgeliği dergi/kitap
95/96
notlarını destekleyen ve öğrenci makalelerini-yazısal çalışmalarını
değerlendiren dergi/kitap.
|
belgelik
sergileri
yapılan-edilenlerin
belgelenmesi ve bunların eğitim kurumlarında sergilemek.
|
görüntü
belgeliği
Plastik
sanatlar ve plastik sanatlar alanını destekleyen çözümleyici
görsel malzemeyi toplamak, belgeseller hazırlamak, bunların
gösterimlerini yapmak.
|
erken
uyarı
Doğal
- ya da doğal olmayan felaketlere karşı bilinçlendirmek.
|
belgelik
ağaçları
Çevremize,
doğaya duyarlı olmak katkı üretmek.
"BELGELiK AGAÇLARI"nı çoğaltacağız... her
mezunumuz ve öğrencimiz bulundukları bölgede "BELGELiK
AĞAÇLARI" dikecek ve koruyacak.
|
kunduz
Deneysel
kurgu alanı.
|
felsefe
kolu
Kendi sorularımıza
farklı yerlerden, farklı zamanlardan sorular sormak.
"Bilim
ve felsefe dört duvar arasında hapsedilmemeli,
problemlerimizi ele almalıdır... Herkese düşen iş,
kendi alanında buna çabalamak..." T.M.
|
dil
kolu
Ülkesini,
yüksek bağımsızlığını korumasını bilen Türk
ulusu, dilini de yabancı diller boyundurluğundan kurtarmalıdır.
M.K. Atatürk (2 Eylül 1930)
"Düşünme ile
dil, görme ile dil arasında sıkı bir ilişki vardır. Yaratıcı
bir görme, yaratıcı düşünme, dilde de yaratıcı olur."
T.M.
|
tarih
kolu
Zamanın boyutlarına kök
salmak: insanın geçmişi, geçmişteki başarıları-başarısızlıkları
bilmesi, şimdiyi geçmişin başarılarına dayanarak ve
geleceği hesaba katarak yaşamak...
|
gezginler
kolu
Yaşadığımız
bölgeyi tanıma gezileri. Fotoğraflarla belgelemek.
|
müzik
kolu
Resim
sanatının müzikle bağıntısını araştırır, doküman
toplar, örnekleri kapsama alanına ulaştırır, dinletiler
yapar.
|
bilgiyi
kullanma - bilgi teknolojileri kolu
ders
BELGELİĞİ çalışmalarına katkı üretir. Çalışma alanında
verimliliğin arttırılması için araştırmalar yapar. İnternet
ortamını kullanarak mezuniyet sonrası eğitimin sürekliliği
için uğraş verir.
|
ders BELGELİĞİ
üretim odası
tutar berrak sözü
belgeciler belgeliklerinde
yazar kelime kelime;
ışıklı masa başı, ışıklı pencerelerde
bilinmeyen günlerde okunsun diye
|
Ana
Sayfa + Kapsama Alanı
+ Künye + H62 |
|
|