|
Sonuç
Tanzimat döneminde, Geleneksel
Eğitim (Din Ağırlıklı Eğitim) ile Tanzimat Eğitimi, ayrı okul ve
kurumlarca verilmiş ve farklı programlar uygulanmıştır.
Osmanlı döneminde eğitim alanında
ilk kurumsal yenileşme hareketi, 1773 yılında başlamıştır. Batılı tarzda
eğitimin, hem öğretim programlarını, dolayısıyla muhtevayı, hem de
öğretim yöntemi ile ders araç ve gereçlerini kapsadığı görülmüştür. O
dönemde öğretimde, yeni yöntemin (usûl-i cedide) kullanılması, bazı
eğitimci ve yöneticilerin önderliğiyle olmuştur.
Tanzimat döneminde Batılı
yöntemlere göre şekillenen okul ve kurumlar, sayı ve yöntem
açısından başarılı olduğu gibi, mahallelere kadar yayılmış olan din eğitimi
veren mektep ve müesseselerin de, program ve ilim dalları itibariyle tüm eğitim
sistemini etkisinde bulundurduğu anlaşılmaktadır.
|
|