Anasayfa / Homepage Yayınlar/Publications
PROJELER / PROJECTS:
Devam eden projeler / on-going projects:
1) Proje
başlığı: Matematik
Öğretmen Adaylarının Kavram Odaklı Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerini
Geliştirmeye Yönelik Bir Modül Tasarımı: Enstrumantel Orkestrasyon Yaklaşımı
Proje
süresi: 2018 -
2020
Destekleyen
Kuruluş: Marmara
Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu-Araştırma Projesi (A tipi)
Projedeki
görevi: Yürütücü
2) Proje
başlığı: Ortaöğretim
Matematik Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgilerini Geliştirme Üzerine
Bir Ders Modülü Önerisi: Öğrenci Zorlukları ve Yanılgıları Bileşeni
Proje
süresi: 2016 -
2018
Destekleyen
Kuruluş: Marmara
Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu-Araştırma Projesi (K tipi)
Projedeki
görevi: Araştırmacı
Tamamlanan Projeler / Completed Projects:
1) Proje
başlığı: Hizmet-Öncesi
Matematik Öğretmeni Yetiştirmeye Sosyo-Kültürel Yaklaşım
Proje
süresi: 2013-2016
Destekleyen
Kuruluş: Marmara
Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu-Disiplinler arası Araştırma
Projesi (B Tipi)
Projedeki
görevi: Yürütücü
2) Proje
başlığı: Eğitim
Fakültesi Staj Laboratuvarlarının Kurulması ve Çevrim-içi Uygulama Topluluğunun
Oluşturulmasına Yönelik Bir Otomasyon Sisteminin Geliştirilmesi
Proje
süresi: 2015-2017
Destekleyen
Kuruluş: Marmara
Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu-Alt Yapı Geliştirme Projesi
(E tipi)
Projedeki
görevi: Araştırmacı
3)
Proje
başlığı: Matematik Öğretmen Adaylarına
Teknolojiye Yönelik Pedagojik Alan Bilgisi Kazandırma Amaçlı bir Program
Geliştirme
Proje süresi: 2008-2011
Destekleyen
Kuruluş: TÜBİTAK Sosyal ve Beşeri Bilimler
Grubu (ARDEB-SOBAG)
Projedeki görevi: Yürütücü
4)
Proje başlığı: Araştırma
Projesi Hazırlama Eğitimi (2237)
Proje süresi: 1-3
Ekim 2015
Destekleyen
Kuruluş: TÜBİTAK-ARDEB
Projedeki görevi: Eğitmen
5) Proje
başlığı: Teknoloji Destekli
Materyal Kullanımının Fizik ve Matematikte Öğrenme ve Öğretme Üzerine Etkisi
Proje
süresi: 2005-2009
Destekleyen
Kuruluş: Marmara
Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu- Araştırma Projesi.
Projedeki görevi: Yürütücü
Matematik Öğretmen Adaylarına
Teknolojiye Yönelik Pedagojik Alan Bilgisi Kazandırma Amaçlı bir Program
Geliştirme
Destekleyen Kuruluş: TÜBİTAK Sosyal ve Beşeri Bilimler Grubu (SOBAG)
Proje no: 107K531 Projenin yürütüldüğü kurum: Marmara Üniversitesi
Proje süresi: 2008 - 2011
Yürütücü: Hatice Akkoç (Marmara Üniversitesi)
Proje özeti: Projenin
amacı aşağıdaki şekilde oraya konulmuştur:
· Matematik eğitiminde teknoloji literatürü doğrultusunda TPAB geliştirmeye yönelik bir program hazırlamak
· Bu program ile matematik öğretmen adaylarında TPAB gelişim sürecinin incelenmesi
Mevcut literatür ışığında belirlenen TPAB içeriği ile oluşturulacak program Marmara Üniversitesi Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarına iki dönem boyunca Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Seçmeli ders, Okul Deneyimi II ve Öğretmenlik Uygulaması derslerinde uygulanacaktır. Bu program üç süreç içermektedir:
· Teknolojik araçları teknik olarak kullanmanın ve TPAB içeriğinin matematik öğretmen adaylarına verileceği çalıştaylar
· Mikro-öğretimde teknoloji ile matematik öğretimi sürecinde TPAB gelişiminin takip edilmesi
· Staj okullarındaki öğretmenlik pratiklerinde teknoloji ile matematik öğretimi ve TPAB gelişiminin takip edilmesi
Proje yayınları
Akkoç, H. (2015). Formative questioning in computer learning environments: a course for pre-service mathematics teachers. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
Akkoç, H. & Özmantar, M.F. (2013). Use of Multiple Representations in Technology-Rich Environments, Research in Mathematics Education,
15 (2), 189 – 190.
Akkoç, H. (2013). Pre-Service Mathematics Teachers’ Practice of Questioning
in Computer Learning Environments, Eighth Congress of European Research in
Mathematics Education (CERME 8), Antalya, TURKEY, 6-10 Şubat 2013.
Akkoç, H. (2012). Bilgisayar Destekli
Ölçme-Değerlendirme Araçlarının Matematik Öğretimine Entegrasyonuna Yönelik
Hizmet Öncesi Eğitim Uygulamaları ve Matematik Öğretmen Adaylarının Gelişimi, Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi.
Sayı 2, Cilt 3, 99-114.
Akkoç, H. &
Özmantar, M.F.
(2012).
A Functional Taxanomy of Multiple Representations: A Tool for Analysing TPCK,
British Society of Research in Mathematics Learning (BSRLM), University of
Cambridge, UK.
Bingolbali, E., Akkoç, H.,
Ozmantar, F. Demir, S. (2011). Pre-Service and In-Service Teachers’ Views of the Sources
of Students’ Mathematical Difficulties, International Electronic Journal of
Mathematics Education, 6 (1), 40-59.
Akkoç,
H. (2011). Investigating the
development of prospective mathematics teachers' technological pedagogical
content knowledge, Research in Mathematics Education - Current Report, Vol.
13, No. 1.
Özmantar, M.F., Akkoç, H., Bingölbalı, E., Demir, S. & Ergene, B. (2010). Pre-Service Mathematics Teachers' Use of Multiple Representations in Technology-Rich Environments, EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 6 (1), 19-37.
Uğurlu,
R. ve Akkoç, H. (2011). Matematik Öğretmen Adaylarının Ölçme-Değerlendirme
Bilgilerinin Gelişiminin Tamamlayıcı-Şekillendirici Ölçme-Değerlendirme
Bağlamında İncelenmesi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
Sayı 30, ss. 155-167.
Uğurlu, R. ve Akkoç, H. (2010, Ekim). Matematik Öğretmen Adaylarının Ölçme-Değerlendirme Bilgilerinin Gelişiminin Tamamlayıcı-Şekillendirici Ölçme-Değerlendirme Bağlamında İncelenmesi, 9. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenlikleri, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
Demir, S., Akkoç, H., Özmantar, M.F., Bingölbali, E. (2010). Teknoloji Entegrasyonu Amacıyla Geliştirilen Programların Değerlendirilmesi, 4th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Selçuk Üniversitesi, Konya, Türkiye
Akkoç, H. (2010). Investigating the development of prospective mathematics teachers' technological pedagogical content knowledge with regard to student difficulties: the case of radian concept, British Society of Research in Mathematics Learning, Nottingham University, UK
Akkoç, H., Ozmantar, M.F. & Ergene, B. (2010). Prospective
mathematics teachers' use of multiple representations to introduce the function
concept in technology-rich environments, British Society of Research on
Learning of Mathematics (BSRLM) Day Conference, Newcastle University, UK.
Akkoç, H., Bingölbali, E. & Özmantar, M.F. (2009). Development of a course for pre-service mathematics teachers on formative assessment: the case of questioning, Proceedings of the 33rd International Conference on the Psychology of Mathematics Education (PME33), Thessaloniki, GREECE, July 19-24, 2009.
Özmantar, M.F., Akkoç, H. & Bingölbali, E. (2009). Development of pedagogical content knowledge with regard to intersubjectivity and alterity, Proceedings of the 33rd International Conference on the Psychology of Mathematics Education (PME33), Thessaloniki, GREECE, July 19-24, 2009.
Bingölbali, E., Özmantar, M.F. & Akkoç, H. (2009). Pedagogical content knowledge framework: using it as a tool for course design. Proceedings of the 33rd International Conference on the Psychology of Mathematics Education (PME33), Thessaloniki, GREECE, July 19-24, 2009.
Bingölbali, E., Akkoç, H., Özmantar, M.F., Demir, S.
(2010). Öğretmen ve öğretmen adayları öğrencilerin yaşadıkları matematiksel
zorlukların nedenleri hakkında ne düşünüyorlar?, IX. Ulusal Fen Bilimleri ve
Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir.
Akkoç, H., Uğurlu, R., Özmantar, M.F., Bingölbali, E. (2009). Matematik öğretmen adaylarına ölçme-değerlendirme bilgi ve becerisi kazandırma amaçlı bir ders tasarımı ve öğretmen adaylarının gelişimlerine etkisi, I. Uluslar arası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, 1-3 Mayıs 2009.
Akkaya, E., Akkoç, H., Bingölbali, E., Özmantar, M.F. (2009). Matematik öğretmen adaylarına pedagojik alan bilgisi kazandırma amaçlı bir ders tasarımı ve öğretmen adaylarının gelişimlerine etkisi, I. Uluslar arası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, 1-3 Mayıs 2009.
Akkoç, H., Bingolbali, E. & Ozmantar, F. (2008). Investigating the Technological Pedagogical Content Knowledge: A case of derivative at a point. Proceedings of the 32nd International Conference on the Psychology of Mathematics Education (PME32), Morelia, MEXICO, July 17-21, 2008.
Ozmantar, F., Akkoç, H. & Bingolbali, E. (2008). Voices in shaping the subjectivity of pedagogical content knowledge. Proceedings of the 32nd International Conference on the Psychology of Mathematics Education (PME32), Morelia, MEXICO, July 17-21, 2008.
Akkoç, H., Ozmantar, F. & Bingolbali, E. (2008). Exploring the Technological Pedagogical Content Knowledge, Discussion Group 7, 11th International Congress on Mathematics Education (ICME11), Monterrey, MEXICO, July 6 - 13, 2008.
Projeden üretilen yüksek lisans tezleri:
§ Matematik öğretmen adaylarının türev kavramına ilişkin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin, öğrenci zorlukları bileşeninde incelenmesi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Esra Akkaya, 2009
§ Matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin ölçme-değerlendirme bileşeninde incelenmesi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ramazan Uğurlu, 2009