Anasayfa/Homepage Projeler / Projects
YAYINLAR / PUBLICATIONS
Kitaplar / Books
Özmantar
M. F., Akkoç H., Kuşdemir-Kayıran, B., Özyurt M. (2018).
Ortaokul Matematik Öğretim Programları: Tarihsel Bir İnceleme, Pegem Akademi:
Ankara (ISBN: 9786052414149)
Akkoç,
H. & Yeşildere-İmre, S. (2015).
Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Olasılık
ve İstatistik Öğretimi (VUstat Yazılım CD’si Ekli). Pegem Akademi: Ankara
Akkoç,
H. (2006)
Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi: Grafik Analiz Yaklaşımı: İlköğretim
İkinci Kademe ve Liseler için (CD Ekli Öğretmen ve Öğrenci Çalışma Kitapları).
Toroslu Kitaplığı: İstanbul.
Özmantar, M.F.,
Bingölbali, E. ve Akkoç, H.
(2008).
Matematiksel Kavram Yanılgıları ve
Çözüm Önerileri. PegemA: Ankara.
Kitap
bölümleri / Book Chapters
Akkoç,
H. (2018). Ortaokul Matematik Öğretim
Programlarının Bilgi Ve İletişim Teknolojileri Bağlamında İncelenmesi. M. F.
Özmantar, H. Akkoç, B. Kuşdemir-Kayıran, M. Özyurt (Ed). Ortaokul
Matematik Öğretim Programları: Tarihsel Bir İnceleme, (ss. 307-330) Pegem Akademi:
Ankara
Akkoç,
H. (2016). İlkokul Matematik Öğretim Programlarının Bilgi ve
İletişim Teknolojileri Bağlamında İncelenmesi. Reform ve değişim bağlamında
ilkokul matematik dersi öğretim programları. Özmantar, M. F., Öztürk, A. &
Bay, E. (Ed) Pegem Akademi: (188-206). Ankara. ISBN: 978-605-318-335-8
Kozaklı, T. & Akkoç, H. (2015).
Pre-service Mathematics Teachers’
Awareness of Social and Socio-Mathematical Norms during Technology- Enhanced
Lessons. Research Highlights in Technology and Teacher Education 2015. Liu, L.
& Gibson, D. C. (Ed) AACE – Association for the Advancement of Computing in
Education (sf 89-96). Waynesville, NC, USA
Akkoç, H. (2012)
Değerlendirme Bilgisinin Yorumlanması, Oralie Mcafee , Deborah J. Leong ,
Çeviri Editörü: Birsen Ekinci. Erken Çocukluk Döneminde Gelişimin ve Öğrenmenin
Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Akkoç, H. (2012)
Değerlendirme Bilgisini Kullanma, Oralie Mcafee , Deborah J. Leong , Çeviri
Editörü: Birsen Ekinci. Erken Çocukluk Döneminde Gelişimin ve Öğrenmenin
Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Akkoç, H. (2012)
Değerlendirmeyi Organize Etme, Oralie Mcafee , Deborah J. Leong , Çeviri
Editörü: Birsen Ekinci. Erken
Çocukluk Döneminde Gelişimin ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi,
Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Akkoç,
H. (2008).
Kavramsal Anlama için Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı. M.F. Özmantar,
E. Bingölbali ve H. Akkoç (Ed). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm
Önerileri. Ankara: PegemA.
Akkoç,
H. ve Kurt, S. (2008).
İntegral kavramina ilişkin öğrenme zorluklari ve integral öğretimi. M.F.
Özmantar, E. Bingölbali ve H. Akkoç (Ed). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve
Çözüm Önerileri. Ankara: PegemA.
Akkoç,
H. (2006). The function
concept: What have students met before? In A. Simpson (Ed). Retirement as
Process and Concept: A Festchrift for Eddie Gray and David Tall, pp. 1-8,
Charles University, Prague, Czech Republic
Akkoç,
H. (2005).
Duality Of Symbols: Function as Process and Object, M. G. de Hoyos & M.
Inglis (Eds.), Working
Papers of the Warwick SUMINER Group, Volume 1,
University of Warwick Press, UK.
Makaleler
/ Journal Articles
Ozmantar,
M. F., & Akkoc, H. (2017).
Voices and Values in Shaping the Subjectivity of Pedagogical Content
Knowledge. Cogent Education, https://doi.org/10.1080/2331186X.2017.1401195
Akkoç, H. &
Yeşildere-İmre, S. (2017). Becoming a mathematics teacher: the role of
professional identity, International
Journal of Progressive Education, 13 (3), 48 – 59
Yeşildere-İmre, S.,
Akkoç, H., Baştürk-Şahin, B.N. (2017). Ortaokul Öğrencilerinin Farklı
Temsil Biçimlerini Kullanarak Matematiksel Genelleme Yapma Becerileri, Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi.
8 (1), 103 – 129.
Selçuk, A. S. ve
Akkoç, H. (2017). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin merkezi eğilim ve yayılım
ölçüleri konusundaki informel istatistiksel çıkarsamaları üzerine bir inceleme,
Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Dergisi, 45, 1-21
Yazır, F. ve Akkoç,
H. (2017). Meslek Lisesi 9. Sınıf Öğrencilerinin Ortaöğretim Matematik
Öğretim Programındaki Cebir Konularına Ait Kavramsal ve İşlemsel Bilgi Yeterlilikleri,
Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri
Dergisi, 1 (1), 34-54.
Akkoç, H.,
Balkanlıoğlu, M.A. & Yeşildere-İmre, S. (2016). Exploring Preservice
Mathematics Teachers’ Perception of Mathematics Teacher through Communities of
Practice. Mathematics Teacher Education
and Development. 8(1), 37-51.
Gülbağcı-Dede, H.
ve Akkoç. H. (2016). Pedagojik Formasyon ve Eğitim
Fakülteleri Lisans Programlarına Katılan Matematik Öğretmeni Adaylarının
Mesleki Kimliklerinin Karşılaştırılması, Türk
Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi. Sayı 7, Cilt 1, 188-206.
Akkoç,
H. (2015). Formative questioning in computer learning environments: a
course for pre-service mathematics teachers. International Journal of Mathematical Education in Science and
Technology, 46 (8), 1096-1115.
Akkoç,
H., Yeşildere-İmre, S. & Balkanlıoğlu, M. A. (2014).
Examining Identity through Story Telling. Research
in Mathematics Education. 16 (2), 204-205.
Akkoç,
H. & Özmantar, M.F. (2013). Use of Multiple
Representations in Technology-Rich Environments, Research in Mathematics Education, 15 (2), 189 – 190.
Akkoç,
H. (2012). Bilgisayar Destekli
Ölçme-Değerlendirme Araçlarının Matematik Öğretimine Entegrasyonuna Yönelik
Hizmet Öncesi Eğitim Uygulamaları ve Matematik Öğretmen Adaylarının Gelişimi, Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi.
Sayı 2, Cilt 3, 99-114.
Yeşildere-İmre,
S. & Akkoç, H. (2012). Investigating the
development of prospective mathematics teachers’ pedagogical content knowledge
of generalising number patterns through school practicum, Journal of
Mathematics Teacher Education, 15, 207–226.
Bingolbali,
E., Akkoç, H., Ozmantar, F.
Demir, S. (2011).
Pre-Service and In-Service Teachers’ Views of the Sources of Students’
Mathematical Difficulties, International Electronic Journal of Mathematics
Education, 6 (1), 40-59.
Akkoç,
H. (2011).
Investigating the development of prospective mathematics teachers'
technological pedagogical content knowledge, Research in Mathematics
Education - Current Report, Vol. 13, No. 1.
Yeşildere,
S. ve Akkoç, H. (2011).
Matematik Öğretmen Adaylarının Şekil Örüntülerini Genelleme
Süreçleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 30, ss.
141-153.
Uğurlu,
R. ve Akkoç, H. (2011). Matematik
Öğretmen Adaylarının Ölçme-Değerlendirme Bilgilerinin Gelişiminin
Tamamlayıcı-Şekillendirici Ölçme-Değerlendirme Bağlamında İncelenmesi, Pamukkale
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 30, ss. 155-167.
Özmantar, M.F., Akkoç, H., Bingölbalı, E., Demir, S.
& Ergene, B. (2010). Pre-Service
Mathematics Teachers' Use of Multiple Representations in Technology-Rich
Environments, EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology
Education, 6 (1), 19-37.
Akkoç,
H. & Akbaş-Gül, N. (2010).
Radyan Kavramına İlişkin Öğrenci Güçlüklerinin Giderilmesine Yönelik Tasarlanan
Bir Öğretme Yaklaşımının İncelenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri
Fakültesi Dergisi, 43(1), 97-130.
Yeşildere, S.
& Akkoç, H. (2010).
Matematik Öğretmen Adaylarının Sayı Örüntülerine İlişkin
Pedagojik Alan Bilgilerinin Konuya Özel Stratejiler Bağlamında İncelenmesi, Ondokuz
Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 125-149.
Ogan-Bekiroglu,
F. & Akkoç, H. (2009).
Pre-service teachers’ instructional beliefs and examination of consistency
between beliefs and practices. International Journal of Science and
Mathematics Education, 7 (6), 1173-1199.
Akkoç,
H. (2008). Pre-service mathematics
teachers' concept images of radian, International Journal of Mathematical
Education in Science and Technology, 39 (7), 857 – 878.
Akkoç, H. (2007)
Matematik öğretiminde bilgisayar kullanımının sınıf prafiğine entegrasyon
süreci: integral kavramı, EDU7, Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Dergisi. Cilt2, Sayı 2.
Akkoç,
H. (2006)
Fonksiyon Kavramının Çoklu Temsillerinin Çağrıştırdığı Kavram Görüntüleri, Hacettepe
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 1-9.
Akkoç, H. (2005)
Fonksiyon kavramının anlaşılması: Çoğul temsiller ve tanımsal özellikler, Eğitim
Araştırmaları Dergisi (Eurasian Journal of Educational Research), Yıl 5,
Sayı 20, s. 14 – 2
Uluslararası Konferans
Sunumları / Presentations in International Conferences
Akkoc, H. & Alan, S. (2020). Important Events Noticed by Pre-Service
Mathematics Teachers in a Technology-Enhanced Mathematics Lesson Video. In D.
Schmidt-Crawford (Ed.), Proceedings of Society for Information Technology &
Teacher Education International Conference (pp. 1321-1327). Online: Association
for the Advancement of Computing in Education (AACE). Retrieved April 22, 2020
from https://www.learntechlib.org/p/216042
Kozaklı T., Akkoç H. (2019). Emerging Social and Socio-Mathematical
Norms During Technology-Enhanced Lessons, 41st
Annual Conference of the North American Chapter of the International Group for
the Psychology of Mathematics Education (PME-NA), Missouri, United States of
America, 14 - 17 Kasım 2019, vol.1, pp.1146-1150 Click
here to download
Cihan F., Akkoç H. (2019). Developing Pre-service Mathematics
Teachers’ Pedagogical Content Knowledge of Proof Schemes: An Intervention Study,
Proceedings of the 11th Congress of European Research in Mathematics Education
(CERME 11), Utrecht, Netherlands, 6 - 10 Şubat 2019, pp.155-162 Click
here to download
Çakır A., Akkoç H. (2019). Socio-mathematical norms related to
problem posing in a giftedclassroom, 11th International Mathematical Creativity
and Giftedness Conference (MCG11), Hamburg, Germany, 22 - 24 Ağustos 2019,
pp.117-123. Click
here to download
Gülbağcı Dede H. , Akkoç H. , Uz D. (2019). Matematik Öğretmen Adayların Fonksiyona
İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerindeki Değişimin Senaryo Tekniği ile İncelenmesi,
4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve
Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Turkey, 26 - 28 Eylül
2019, pp.406-413
Akkoç, H. (2019). A Sociocultural Approach to Learning to Teach with
Technology: Reflections on Pre-service Teachers’ Field Experiences, 12th
International RAIS Conference on Social Sciences and Humanities, Princeton
University, 03 - 04 Nisan 2019, pp.205-209
Akkoç, H. & Gülbağcı-Dede (2019). Understanding Preservice Mathematics
Teachers’ Technology Use: Some Pedagogical Issues, The 12th International RAIS
Conference on Social Sciences and Humanities, Princeton University, 03 - 04
Nisan 2019, pp.231-236
Tekin Dede A., Yeşildere İmre S., Akkoç H. (2019). Matematik Öğretmen
Adaylarının Limit Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Kavramsal Ve
İşlemsel Bilgilerinin Niteliği, 4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4)
Sempozyumu, İzmir, Turkey, 26 - 28 Eylül 2019, pp.397-405
Çelik A., Deniz Ö., Kurtulmuş Z., Çelikli M., Akkoç H. (2019). İlköğretim Matematik
Öğretmen Adaylarının Eratosten Kalburu Kullanımlarının
İşlemsel ve Kavramsal Anlama Çerçevesinde
İncelenmesi, 4. Uluslararası Türk
Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Turkey,
26 - 28 Eylül 2019, pp.495-504
Çelikli M., Çelik A., Deniz Ö., Kurtulmuş Z., Akkoç H. (2019). İlköğretim Matematik
Öğretmeni Adaylarının Asallık Testlerinden 6n∓1 Formunu Kullanma Biçimlerinin
Kavramsal ve İşlemsel Bilgi Açısından İncelenmesi,4.
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu,
İzmir, Turkey, 26 - 28 Eylül 2019, pp.520-529
Deniz Ö., Kurtulmuş Z., Çelikli M., Çelik A., Akkoç H. (2019). İlköğretim Matematik
Öğretmen Adaylarının Eratosten Kalburu Yöntemi Hakkında Sahip
Oldukları Kavramsal Bilgi ve İşlemsel Bilgi Türlerinin
Kalburu Kullanma Tercihlerine Etkisinin İncelenmesi, 4. Uluslararası Türk
Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Turkey, 26 -
28 Eylül 2019, pp.560-569
Gülbağcı Dede H. , Yılmaz Z., Akkoç H. (2019). Matematik Öğretmen Adaylarının Öğrenci
Düşüncesi Bilgisi: Fonksiyon Fikirleri Örneği, 4. Uluslararası Türk Bilgisayar
ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Turkey, 26 - 28 Eylül
2019
Gülbağcı-Dede H. , Uz D., Akkoç, H. (2019). Matematik Öğretmen Adayların Fonksiyona
İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerindeki Değişimin Senaryo Tekniği İle İncelenmesi,
4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu,
İzmir, Turkey, 26 - 28 Eylül 2019
Gulbagci-Dede, H. & Akkoç, H. (2018). Development of Noticing Skills of
Prospective Mathematics Teachers: A Focus on Students' Difficulties with the
Function Concept, British Congress of
Mathematics Education (BCME), University of Warwick, 3-6 April 2018. (Book of
abstracts)
Akkoç, H., Gulbagci-Dede, H. Yesildere-Imre, Yilmaz, Z. &
Yazici, B. (2018). What do prospective mathematics teachers notice in a lesson on patterns?,
British Congress of Mathematics Education
(BCME), University of Warwick, 3-6 April 2018. (Book of
abstracts)
Akkoç,
H., Alan, S. & Gulbagci-Dede, H. (2018). Different Aspects of Function in Pre-service
Mathematics Teachers’ Function Lesson Plans, Book of Proceedings of International Congress on Education (ERPA2018),
28 June-1 July 2018, Istanbul, Turkey
Akkoç,
H., Alan, S. & Yesildere-Imre, S. (2018). Identity Development of Novice Teachers
of Mathematics: A Longitudinal Study, Book
of Proceedings of International Congress on Education (ERPA2018), 28 June-1
July 2018, Istanbul, Turkey
Gülbağcı-Dede, H., Yılmaz, Z., Akkoç, H. ve Deniz, D. (2018). Ortaöğretim Matematik Öğretmen
Adayların Fonksiyona İlişkin Kavram Tanımı ve Kavram İmajlarının Değişiminin İncelenmesi,
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri
Kongresi (ICES-UEBK2018), 18-22 Nisan 2018, Antalya, Türkiye.
Cihan, F. ve Akkoç, H. (2018). Ortaöğretim Matematik Öğretmen
Adaylarının İspatlama Becerilerinin İncelenmesi, International Conference on Mathematics and Mathematics Education
(ICMME-2018), 27 – 29 Haziran 2018, Ordu Üniversitesi, Ordu.
Cihan, F. ve Akkoç, H. (2018). Matematik Öğretmen Adaylarının
İspatlamaya Yönelik Güçlüklerinin İncelenmesi, International Conference on Mathematics and Mathematics Education
(ICMME-2018), 27 – 29 Haziran 2018, Ordu Üniversitesi, Ordu.
Cihan, F. ve Akkoç, H. (2018). Ortaöğretim Matematik Öğretmen
Adaylarının İspatla İlgili Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi, International Conference on Mathematics and
Mathematics Education (ICMME-2018), 27 – 29 Haziran 2018, Ordu
Üniversitesi, Ordu.
Cihan, F. ve Akkoç, H. (2018). Matematik Öğretmen Adaylarının İspata
Yönelik Alan ve Pedagojik Alan Bilgilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Ders
Tasarımı, 5th International Eurasian
Educatıonal Research Congress, 2-5 Mayıs 2018, Akdeniz Üniversitesi.
Cihan, F. ve Akkoç, H. (2018). Ortaöğretim Matematik Öğretmen
Adaylarının İspatlamaya Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi, 13th International Balkan Education and Science Congress (BES 2018),
6-8 Eylül 2018, Trakya Üniversitesi, Edirne
Akkoc,
H., Gulbagci-Dede, H. & Seker, S. (2017). Prospective mathematics
teacher noticing: A focus on students’ difficulties with Function concept, British Society of Research in Mathematics Learning (BSRLM), 10 June 2017, Oxford
University, UK.
Nur,
M. G., Akkoç, H., Gulbagci-Dede, H. & Yazici, B. (2017). Examining
prospective mathematics teachers’ pedagogical content knowledge of limit and
continuity using vignettes, British Society of Research
in Mathematics Learning (BSRLM), 10 June 2017, Oxford University, UK.
Akkoç,
H. (2017). Development of prospective mathematics teachers’ knowledge
of assessment in technology-enhanced environments, British Society of Research in Mathematics Learning (BSRLM), 4
March 2017, London, UK.
Yeşildere-İmre,
S. & Akkoç, H. (2017). Investigation of identity
formation of a novice mathematics teacher, British
Society of Research in Mathematics Learning (BSRLM), 4 March 2017, London,
UK.
Cihan, F. & Akkoç, H.
(2017). İspatla İlgili Türkiye’de Matematik Eğitimi Alanında Yapılmış Lisansüstü
Tezlerin Doküman İncelemesi, ULEAD2017,
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27-29 Nisan 2017,
Çanakkale, Türkiye.
Çakır, A.,
Bayındır-Kocaman, N. & Akkoç, H. (2017). Matematik Öğretmen Adaylarının
Matematik İçerikli Yazılımların Sunduğu İmkanlar ve Sahip Olduğu Kısıtlamalar
Hakkındaki Görüşleri, ULEAD2017, VII.
Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27-29 Nisan 2017, Çanakkale,
Türkiye.
Bayındır-Kocaman, N.,
Çakır, A. & Akkoç, H. (2017). Türkiye’de Matematik Eğitimde Sosyokültürel
Teorileri Benimseyen Çalışmaların İncelenmesi, ULEAD2017, VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27-29
Nisan 2017, Çanakkale, Türkiye.
Gülbağcı-Dede,
H., Şeker, S.N. & Akkoç, H. (2017). Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adayların Fonksiyon Kavramına İlişkin
Zorluk ve Yanılgıları, IVth International Eurasian Educational Research
Congress, Pamukkale University, Turkey. 11-14 Mayıs 2017.
Gülbağcı-Dede,
H., Akkoç, H. & Şeker, S.N. (2017). İlköğretim ve Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adayların Fonksiyona
İlişkin Kavram Tanımı ve İmajlarının İncelenmesi, IVth International Eurasian
Educational Research Congress, Pamukkale University, Turkey. 11-14 Mayıs 2017.
Gülbağcı-Dede,
H. & Akkoç, H. (2016). Exploring prospective
mathematics teachers professional identities through Communities of Practice
framework post-lesson reflection report technique, Proceedings of British
Society of Research in Mathematics Learning (BSRLM), 36 (3), 1-6, 12
November 2017, Brighton, UK
Akkoç,
H. (2016). Prospective mathematics teachers views on pedagogical
affordances of Geogebra for understanding geometry theorems, Proceedings of British Society of Research in Mathematics Learning (BSRLM), 36
(3), 12 November 2017, Brighton, UK
Şay, R. & Akkoç, H.
(2016). Mediating role of technology:
Prospective upper secondary mathematics teachers’ practice, British Society of
Research in Mathematics Learning (BSRLM), 36 (1), 88 -93, 27 February 2016, Manchester
Metropolitan University, UK
Akkoç, H. (2015). Reflections
on a Legitimate Peripheral Participation Activity in a Community of Practice
and Implications for Mathematics Teacher Education, Proceedings of British
Society of Research in Mathematics Learning (BSRLM), Reading University,
England. 7 November 2015.
Akkoç, H.
& Gülbağcı-Dede, H. (2015).
A case study of a prospective mathematics teacher’s professional identity: Who
does he want to be? What does he do in practice? British Society of Research in
Mathematics Learning (BSRLM), 35 (3), pp. 1- 6, Reading University, England. 7
November 2015.
Tuna, S. & Akkoç, H. (2015).
Matematik Öğretmenlerinin Teknoloji Destekli Matematik Öğretim Süreçlerinin
Sosyo-kültürel Yaklaşımla İncelenmesi 5th International Conference on Research
in Education-ICRE, 8-10 Ekim 2015. Edirne, Turkey
Akkoç. H. (2015). Integrating
the Communities of Practice Framework into Pre-service Teacher Education:
Designing Field Experience Courses, Global Conference on Education, Research
& Policy, (23 April 2015), Washington DC, USA.
Şay, R. & Akkoç, H. (2015).
Beyond Orchestration: Norm Perspective in Technology Integration, 9th Congress of European Research in
Mathematics Education (4-8 Feb, 2015). Charles University in Prag, Czech
Republic.
Akkoç,
H., Balkanlıoğlu, M.A, & Yeşildere-İmre, S. (2014). Exploring Prospective
Mathematics Teachers’ School Placement Induction through Communities of
Practice, British Society of Research in
Mathematics Learning (BSRLM), 34 (1), 7-12, Kings College, London, United
Kingdom, 1 March 2014.
Akkoç, H. & Yeşildere-İmre, S.
(2014). Becoming a Teacher: The Role of Identity The North American Conference
on Education. Providence, Rhode Island, Amerika Birleşik Devletleri
Şay, R. & Akkoç, H. (2014).
Effective Use of Technology during Instruction: The Role of Mediation The North
American Conference on Education. Providence, Rhode Island, Amerika Birleşik
Devletleri
Akkoç, H. &
Katmer-Bayraklı, V. (2014). Investigating Pre‐Service Mathematics Teachers’ Views
About Vector Approach to Geometry and Instructional Methods During Geometry
Teaching, International Conference on
Education in Mathematics, Science & Technology. Konya, Türkiye, 16-18
May 2014
Kozaklı, T., Şay, R. &
Akkoç, H. (2014). Prospective Mathematics Teachers’
Preferences for Instrumental Orchestration Types and Endorsed Norms, International Conference on Education in
Mathematics, Science & Technology. Konya, Türkiye, 16-18 May 2014
Akkoç, H.,
Yeşildere-İmre, S. & Balkanlıoğlu, M. A. (2013). Examining Professional Identity through Story Telling, Proceedings of the British Society of
Research in Mathematics Learning (BSRLM), 33(3), 1-6, Edinburg, United
Kingdom, 16 November 2013.
Şay,
R., Kozaklı, T., Akkoç, H. (2013). Instrumental Orchestration Types
Planned By Pre-Service Mathematics Teachers, Proceedings of the 37th Conference of the International Group for the
Psychology of Mathematics Education, Vol. V (pp. 162-163). Kiel, Germany.
Akkoç,
H. (2013). Integrating Technological Pedagogical Content Knowledge
(TPCK) Framework into Teacher Education, International
Journal of Arts and Sciences (IJAS) conference. 26-30 Mayıs 2013, Harvard
University, Boston, Amerika Birleşik Devletleri
Akkoç, H. (2013).
Pre-Service Mathematics Teachers’ Practice of Questioning in Computer Learning
Environments, Eighth Congress of European Research in Mathematics Education
(CERME 8), Antalya, TURKEY, 6-10 Şubat 2013.
Akkoç,
H. & Özmantar, M.F. (2012).
A Functional Taxanomy of Multiple Representations: A Tool for Analysing TPCK,
British Society of Research in Mathematics Learning (BSRLM), University of
Cambridge, ENGLAND, 32 (3), 16-17 November, 2013.
Akkoç, H. & Katmer, V. (2011).
Pre-Service Mathematics Teachers' Concept Images Of Π, in Ubuz, B. (Ed.), Proceedings
of the 35th International Conference on the Psychology of Mathematics Education,
(Vol. 1, p. 243), Ankara, TURKEY: PME.
Özmantar, M.F., Akkoç,
H., Bingölbali, E., Demir, S. (2011).
Development Of Preservice Teachers In Linking Multiple Representations Via
Technology, in Ubuz, B. (Ed.), Proceedings of the 35th International
Conference on the Psychology of Mathematics Education, (Vol.3, 313-320),
Ankara, TURKEY: PME.
Ubuz,
B., Kazak, S., Akkoç, H. & Özmantar, M.F. (2011). Mathematical
Thinking Research By Turkish Community, in Ubuz, B. (Ed.), Proceedings of
the 35th International Conference on the Psychology of Mathematics Education,
(Vol. 1, p. 203-228), Ankara, TURKEY: PME.
Akkoç,
H., Ozmantar, M.F. & Ergene, B. (2010). Prospective
mathematics teachers' use of multiple representations to introduce the function
concept in technology-rich environments, British Society of Research on
Learning of Mathematics (BSRLM) Day Conference, Newcastle University, UK.
Akkoç, H. (2010).
Investigating the development of prospective mathematics teachers’
technological pedagogical content knowledge with regard to student
difficulties: the case of radian concept, British Society of Research on
Learning of Mathematics (BSRLM) Day Confernece, Nottingham University, UK.
Demir,
S., Akkoç, H., Özmantar, M.F., Bingölbali, E. (2010). Teknoloji
Entegrasyonu Amacıyla Geliştirilen Programların Değerlendirilmesi, 4th
International Computer & Instructional Technologies Symposium, Selçuk
Üniversitesi, Konya, Türkiye
Akkoç, H. & Yeşildere, S. (2010). Investigating the
development of pre-service elementary mathematics teachers’ pedagogical content
knowledge through a school practicum course, World Conference on Educational
Sciences, Bahcesehir University, Istanbul - Turkey, 04-08 February, 2010.
Yeşildere, S. &
Akkoç, H. (2010). Algebraic generalisation
strategies of number patterns used by preservice elementary mathematics
teachers, World Conference on Educational Sciences, Bahcesehir University,
Istanbul - Turkey, 04-08 February, 2010.
Akkoç,
H., Bingölbali, E. & Özmantar, M.F. (2009).
Development of a course for pre-service mathematics teachers on formative
assessment: the case of questioning, Proceedings of the 33rd International
Conference on the Psychology of Mathematics Education (PME33),
Thessaloniki, GREECE, July 19-24, 2009.
Yeşildere,
S. & Akkoç, H. (2009).
Investigating pre-service teachers' pedagogical content knowledge of number
patterns, Proceedings of the 33rd International Conference on the Psychology
of Mathematics Education (PME33), Thessaloniki, GREECE, July 19-24, 2009.
Özmantar,
M.F., Akkoç, H. & Bingölbali, E. (2009).
Development of pedagogical content knowledge with regard to intersubjectivity
and alterity, Proceedings of the 33rd International Conference on the
Psychology of Mathematics Education (PME33), Thessaloniki, GREECE, July
19-24, 2009.
Bingölbali,
E., Özmantar, M.F. & Akkoç, H. (2009).
Pedagogical content knowledge framework: using it as a tool for course design. Proceedings
of the 33rd International Conference on the Psychology of Mathematics Education
(PME33), Thessaloniki, GREECE, July 19-24, 2009.
Akkoç,
H., Bingolbali, E. & Ozmantar, F. (2008).
Investigating the Technological Pedagogical Content Knowledge: A case of
derivative at a point. Proceedings of the 32nd International Conference on the
Psychology of Mathematics Education (PME32), Morelia, MEXICO, July 17-21, 2008.
Ozmantar,
F., Akkoç, H. & Bingolbali, E. (2008).
Voices in shaping the subjectivity of pedagogical content knowledge.
Proceedings of the 32nd International Conference on the Psychology of
Mathematics Education (PME32), Morelia, MEXICO, July 17-21, 2008.
Bingölbali,
E., Ozmantar, F. & Akkoç, H. (2008).
A new curriculum development model and primary teachers: the big idea and deep
resistant. Proceedings of the 32nd International Conference on the Psychology
of Mathematics Education (PME32), Morelia, MEXICO, July 17-21, 2008.
Akkoç,
H., Ozmantar, F. & Bingolbali, E. (2008). Exploring the
Technological Pedagogical Content Knowledge, Discussion Group 7, 11th
International Congress on Mathematics Education (ICME11), Monterrey, MEXICO,
July 6 - 13, 2008.
Ozmantar
F., Bingolbali, E. & Akkoç, H. (2008). Curriculum Reform and
Teachers: Difficulties and Dilemmas in Primary Mathematics Education.
Discussion Group 20, 11th International Congress on Mathematics Education
(ICME11), Monterrey, MEXICO, July 6 - 13, 2008.
Bingolbali,
E., Ozmantar, F. & Akkoç, H. (2008).
Bringing engineering students’ views into play: what mathematics they want and
how they view mathematics. Topic Study Group 9, 11th International Congress on
Mathematics Education (ICME11), Monterrey, MEXICO, July 6 - 13, 2008.
Yeşildere,
S. & Akkoç, H. (2008).
Prospective Mathematics Teachers' Practices of Technology Integration: A Case
of Definite Integral. British Society of Research in Mathematics Learning
(BSRLM), University of Manchaster, ENGLAND, 1 March 2008.
Akkoç,
H., Yeşildere, S. & Özmantar, F. (2007).
Prospective Mathematics Teachers' Pedagogical Content Knowledge of Definite
Integral: The Problem of Limit Process. British Society of Research in
Mathematics Learning (BSRLM), University of Northampton, ENGLAND.
Akkoç,
H. & Ogan-Bekiroğlu, F. (2006)
Relationship between pre-service mathematics teachers’ teaching and learning
beliefs and their practices, Proceedings of the 30th International Conference
on the Psychology of Mathematics Education (PME30), Prague, Czech Republic,
Vol. 2, pp. 17 - 24.
Topçu,
T., Kertil, M., Akkoç, H., Yılmaz, K. & Önder, O. (2006)
Pre-service and in-service mathematics teachers’ concept images of radian,
Proceedings of the 30th International Conference on the Psychology of
Mathematics Education (PME30), Prague, Czech Republic, Vol. 5, pp. 281 - 288.
Akkoç, H. (2006)
The role of embodiment in flexible use of mathematical symbols, 3rd
International Conference on the Teaching of Mathematics at undergraduate level
(ICTM), İstanbul, Turkey (30 June - 5 July 2006).
Akkoç, H. & Tall, D.O. (2005)
A Mismatch between Curriculum Design and Student Learning: The case of the
function concept, British Congress of Mathematics Education (BCME6), University
of Warwick, ENGLAND
Ogan-Bekiroğlu,
F. & Akkoç, H. (2005) Comparison
of Preservice Physics Teachers' Beliefs and Practices. In R. Pinto et D. Couso,
(Eds.), Proceedings of the Fifth International ESERA Conference on
Contributions of Research to Enhancing Students’ Interest in Learnng Science,
Barcelona, SPAIN
Akkoç,
H. & Tall, D.O. (2003)
‘The Function Concept: Comprehension and Complication’, Proceedings of the Day
Conference of British Society of Research on Learning of Mathematics (BSRLM),
Sheffield Hallam University, ENGLAND.
Akkoç,
H. & Tall, D.O. (2002)
‘The Simplicity, Complexity and Complication of the Function Concept’,
Proceedings of the 26th International Conference on the Psychology of
Mathematics Education (PME26), Norwich, ENGLAND, 2, 25-32
Ulusal Konferans
Sunumları / Presentations in National Conferences
Şeker,
S. N., Gülbağcı-Dede, H. & Akkoç, H. (2017).
Matematik Öğretmen Adaylarının Fonksiyon ile ilgili Öğrenci Zorluk ve Yanılgılarına
Yönelik Pedagojik Alan Bilgilerinin Senaryo Tekniği ile İncelenmesi, 3. Türk
Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, 17-19 Mayıs 2017, Afyon, Türkiye.
Akkoç, H.
(2015). Uygulama Toplulukları
Çerçevesinin Okul Deneyimi Dersine Entegrasyonu: Bilgisayar Destekli Matematik
Öğretimi Etkinliği Örneği, 2. Türk
Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (Türkbilmat-2) Bildiri Özetleri,
s. 103, 16-18 Mayıs 2015, Adıyaman.
Gülbağcı-Dede,
H. ve Akkoç, H. (2015). Pedagojik
Formasyon ve Eğitim Fakülteleri Lisans Programlarına Katılan Matematik Öğretmen
Adaylarının Mesleki Kimliklerinin Karşılaştırılması, 2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (Türkbilmat-2)
Bildiri Özetleri, s. 107, 16-18 Mayıs 2015, Adıyaman.
Şay,
R. & Akkoç, H. (2014). Matematik Öğretmen Adaylarının Seçtikleri
Orkestrasyon Türlerine Sosyal Ve Sosyo-Matematiksel Normlar Çerçevesinden Bir
Bakış XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Adana, Türkiye
Katmerli-Bayraklı,
V. & Akkoç, H. (2014). Matematik Öğretmen Adaylarının Geometri Öğretiminde
Vektörel Yaklaşıma İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi XI. Ulusal
Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Adana, Türkiye
Yeşildere-İmre,
S., Akkoç, H., Baştürk, B. N. & Yılmaz, G. (2014). Ortaokul Öğrencilerinin
Sayı Örüntülerini Genelleme Süreçlerinin İncelenmesi XI. Ulusal Fen Bilimleri
ve Matematik Eğitimi Kongresi. Adana, Türkiye
Kozaklı,
T. & Akkoç, H. (2014). Matematik Öğretmen Adaylarının Teknoloji Destekli
Öğretim Süreçlerinin Norm Çerçevesinden İncelenmesi XI. Ulusal Fen Bilimleri ve
Matematik Eğitimi Kongresi. Adana, Türkiye
Kozaklı,
T., Şay, R. & Akkoç, H. (2013). Öğretmen adaylarının matematik derslerinde
teknoloji kullanımının pedagojik katkılarına yönelik görüşleri 12. Matematik
Sempozyumu (Toplumda Matematik) - Matematikçiler Derneği. Ankara, Türkiye
Akkoç,
H. & Yeşildere-İmre, S. (2013). Matematik Eğitimi Araştırmalarında
Matematiği Öğretme Bilgisinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi (Çalıştay), 1.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu. 20-22 Haziran 2013, Trabzon,
Türkiye
Bingölbali,
E., Akkoç, H., Özmantar, M.F., Demir, S. (2010). Öğretmen ve öğretmen
adayları öğrencilerin yaşadıkları matematiksel zorlukların nedenleri hakkında
ne düşünüyorlar?, IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,
İzmir.
Uğurlu,
R. ve Akkoç, H. (2010, Ekim). Matematik Öğretmen Adaylarının
Ölçme-Değerlendirme Bilgilerinin Gelişiminin Tamamlayıcı-Şekillendirici
Ölçme-Değerlendirme Bağlamında İncelenmesi, 9. Matematik Sempozyumu Sergi ve
Şenlikleri, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
Akkoç,
H., Uğurlu, R., Özmantar, M.F., Bingölbali, E.
(2009). Matematik
öğretmen adaylarına ölçme-değerlendirme bilgi ve becerisi kazandırma amaçlı bir
ders tasarımı ve öğretmen adaylarının gelişimlerine etkisi, I. Uluslar arası
Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, 1-3 Mayıs 2009.
Akkaya,
E., Akkoç, H., Bingölbali, E., Özmantar, M.F. (2009).
Matematik öğretmen adaylarına pedagojik alan bilgisi kazandırma amaçlı bir ders
tasarımı ve öğretmen adaylarının gelişimlerine etkisi, I. Uluslar arası
Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, 1-3 Mayıs 2009.
Yeşildere,
S. ve Akkoç, H. (2009). Matematik Öğretmen Adaylarının Sayı
Örüntülerinin Kuralını Bulmaya İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi,
18. Ulusal Egitim Bilimleri Kurultayı, Ege Üniversitesi, Kuşadası, İzmir.
Özmantar,
F., Bingölbalı, E. ve Akkoç, H. (2008).
İlköğretim sınıf öğretmenlerinin açık uçlu matematik soruları değerlendirme
süreçleri. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. 3-5 Mayıs
2008, Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale
Bingölbali,
E., Özmantar, F. ve Akkoç, H. (2008).
Sınıf öğretmenlerinin farklı matematiksel çözüm yollarını değerlendirme
süreçleri. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. 3-5 Mayıs
2008, Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale
Kurt, S.
ve Akkoç, H. (2008). Ögretmen
Adaylarının Grafik Hesap Makinası ile Matematik Ögretimi Pratikleri: Artan
Azalan Fonksiyon ve Ters Fonksiyon. II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim
Teknolojileri Sempozyumu, 16-18 Nisan 2008, Kuşadası, Türkiye.
Kurt,
S., Akkoç, H. & Bingölbali, E. (2007)
Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi Pratikleri: Türev
Kavramı, I. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu,
16-18 Mayıs 2007, Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
Kurt,
S. ve Akkoç, H. (2007). Matematik Öğretmen Adaylarının Mesleki
Gelişimlerinin Pedagojik Alan Bilgisi Açısından İncelenmesi. III. Lisansüstü
Eğitim Sempozyumu: Lisansüstü Eğitimde Sorunlar ve Çözüm Önerileri, 17-20
Ekim 2007, Eskişehir.
Akkoç, H.
(2006)
Matematiksel Sembollerin Kullanımında Karşılaşılan Zorlukların Süreç-Nesne
İkiliği Açısından İncelenmesi, Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi
Kongresi (UFBMEK7), Gazi Üniversitesi, Ankara.
Akkoç,
H. (2004)
‘Lise 3 Öğrencilerinin Çekirdek Fonksiyon Kavramını Anlamaları’, VI. Ulusal
Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 9-11 Eylül 2004, Marmara Üniversitesi,
Istanbul.
Ogan-Bekiroğlu,
F. & Akkoç, H. (2004) ‘Fizik ve
Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretim Yaklaşımlarının Belirlenmesi’ Ortaöğretimde
Yeniden Yapılanma, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, 20-22 Aralık 2004,
Ankara.
Akkoç,
H. (2004)
‘Categorizing Students’ Understanding of the Function Concept, 7th Conference
of Earli’s JURE - Research: from Theory into Practice, 5-9 July 2004,
Bahçesehir University, Istanbul, TURKEY.
DOKTORA TEZİ / DOCTORAL
DISSERTATION
Akkoç, H. (2003).
Students’ Understanding of the
Core Concept of Function, Unpublished EdD Thesis, University of Warwick, UK
(Superviser: Prof.Dr.
David TALL, Emeritus Professor in Mathematical Thinking).