Ana sayfa

Özgeçmiş

Yayınlar

Projeler

Dersler

Resimler

English

 

 

 

 

 

 

 

Matematik Öğretmen Adaylarına Teknolojiye Yönelik Pedagojik Alan Bilgisi Kazandırma Amaçlı bir Program Geliştirme

Destekleyen Kuruluş: TÜBİTAK Sosyal ve Beşeri Bilimler Grubu (SOBAG)

Proje no: 107K531      Projenin yürütüldüğü kurum: Marmara Üniversitesi

Proje süresi: 2008 - 2011

 

Proje ekibi:

Yürütücü: Hatice Akkoç (Marmara Üniversitesi)

Araştırmacılar: Mehmet Fatih Özmantar (Gaziantep Üniversitesi), Erhan Bingölbali (Gaziantep Üniversitesi), İlyas Yavuz (Marmara Üniversitesi), Savaş Baştürk (Marmara Üniversitesi), Servet Demir (Gaziantep Üniversitesi)

Proje bursiyerleri: Esra Akkaya (2008-2009), Ramazan Uğurlu (2008-2010), Berna Ergene (2008-...), Mehmet Şenol (2009-...), İbrahim Kepçeoğlu (2010-...) (Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tezli Yüksek Lisans)

Proje özeti: Pprojenin amacı aşağıdaki şekilde oraya konulmuştur:

·         Matematik eğitiminde teknoloji literatürü doğrultusunda TPAB geliştirmeye yönelik bir program hazırlamak

·         Bu program ile matematik öğretmen adaylarında TPAB gelişim sürecinin incelenmesi

 

Mevcut literatür ışığında belirlenen TPAB içeriği ile oluşturulacak program Marmara Üniversitesi Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarına iki dönem boyunca Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Seçmeli ders, Okul Deneyimi II ve Öğretmenlik Uygulaması derslerinde uygulanacaktır. Bu program üç süreç içermektedir:

·         Teknolojik araçları teknik olarak kullanmanın ve TPAB içeriğinin matematik öğretmen adaylarına verileceği çalıştaylar

·         Mikro-öğretimde teknoloji ile matematik öğretimi sürecinde TPAB gelişiminin takip edilmesi

·         Staj okullarındaki öğretmenlik pratiklerinde teknoloji ile matematik öğretimi ve TPAB gelişiminin takip edilmesi

Proje yayınları

Akkoç, H. (2013). Pre-Service Mathematics Teachers’ Practice of Questioning in Computer Learning Environments, Eighth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 8), Antalya, TURKEY, 6-10 Şubat 2013.

Akkoç, H. (2012). Bilgisayar Destekli Ölçme-Değerlendirme Araçlarının Matematik Öğretimine Entegrasyonuna Yönelik Hizmet Öncesi Eğitim Uygulamaları ve Matematik Öğretmen Adaylarının Gelişimi, Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi. Sayı 2, Cilt 3, 99-114.

Akkoç, H. & Özmantar, M.F. (2012). A Functional Taxanomy of Multiple Representations: A Tool for Analysing TPCK, British Society of Research in Mathematics Learning (BSRLM), University of Cambridge, UK.

Bingolbali, E., Akkoç, H., Ozmantar, F. Demir, S. (2011). Pre-Service and In-Service Teachers’ Views of the Sources of Students’ Mathematical Difficulties, International Electronic Journal of Mathematics Education, 6 (1), 40-59.

Akkoç, H. (2011). Investigating the development of prospective mathematics teachers' technological pedagogical content knowledge, Research in Mathematics Education - Current Report, Vol. 13, No. 1.

Özmantar, M.F., Akkoç, H., Bingölbalı, E., Demir, S. & Ergene, B. (2010). Pre-Service Mathematics Teachers' Use of Multiple Representations in Technology-Rich Environments, EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 6 (1), 19-37.

Uğurlu, R. ve Akkoç, H. (2011). Matematik Öğretmen Adaylarının Ölçme-Değerlendirme Bilgilerinin Gelişiminin Tamamlayıcı-Şekillendirici Ölçme-Değerlendirme Bağlamında İncelenmesi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 30, ss. 155-167.

Uğurlu, R. ve Akkoç, H. (2010, Ekim). Matematik Öğretmen Adaylarının Ölçme-Değerlendirme Bilgilerinin Gelişiminin Tamamlayıcı-Şekillendirici Ölçme-Değerlendirme Bağlamında İncelenmesi, 9. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenlikleri, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.

Demir, S., Akkoç, H., Özmantar, M.F., Bingölbali, E. (2010). Teknoloji Entegrasyonu Amacıyla Geliştirilen Programların Değerlendirilmesi, 4th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Selçuk Üniversitesi, Konya, Türkiye

Akkoç, H. (2010). Investigating the development of prospective mathematics teachers' technological pedagogical content knowledge with regard to student difficulties: the case of radian concept, British Society of Research in Mathematics Learning, Nottingham University, UK

Akkoç, H., Ozmantar, M.F. & Ergene, B. (2010). Prospective mathematics teachers' use of multiple representations to introduce the function concept in technology-rich environments, British Society of Research on Learning of Mathematics (BSRLM) Day Conference, Newcastle University, UK.

Akkoç, H., Bingölbali, E. & Özmantar, M.F. (2009).  Development of a course for pre-service mathematics teachers on formative assessment: the case of questioning, Proceedings of the 33rd International Conference on the Psychology of Mathematics Education (PME33), Thessaloniki, GREECE, July 19-24, 2009.

Özmantar, M.F., Akkoç, H. & Bingölbali, E. (2009). Development of pedagogical content knowledge with regard to intersubjectivity and alterity, Proceedings of the 33rd International Conference on the Psychology of Mathematics Education (PME33), Thessaloniki, GREECE, July 19-24, 2009.

Bingölbali, E., Özmantar, M.F. & Akkoç, H. (2009). Pedagogical content knowledge framework: using it as a tool for course design. Proceedings of the 33rd International Conference on the Psychology of Mathematics Education (PME33), Thessaloniki, GREECE, July 19-24, 2009.

Bingölbali, E., Akkoç, H., Özmantar, M.F., Demir, S. (2010). Öğretmen ve öğretmen adayları öğrencilerin yaşadıkları matematiksel zorlukların nedenleri hakkında ne düşünüyorlar?, IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir.

Akkoç, H., Uğurlu, R., Özmantar, M.F., Bingölbali, E. (2009). Matematik öğretmen adaylarına ölçme-değerlendirme bilgi ve becerisi kazandırma amaçlı bir ders tasarımı ve öğretmen adaylarının gelişimlerine etkisi, I. Uluslar arası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, 1-3 Mayıs 2009.

Akkaya, E., Akkoç, H., Bingölbali, E., Özmantar, M.F. (2009). Matematik öğretmen adaylarına pedagojik alan bilgisi kazandırma amaçlı bir ders tasarımı ve öğretmen adaylarının gelişimlerine etkisi, I. Uluslar arası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, 1-3 Mayıs 2009.

Akkoç, H., Bingolbali, E. & Ozmantar, F. (2008). Investigating the Technological Pedagogical Content Knowledge: A case of derivative at a point. Proceedings of the 32nd International Conference on the Psychology of Mathematics Education (PME32), Morelia, MEXICO, July 17-21, 2008.

Ozmantar, F., Akkoç, H. & Bingolbali, E. (2008). Voices in shaping the subjectivity of pedagogical content knowledge. Proceedings of the 32nd International Conference on the Psychology of Mathematics Education (PME32), Morelia, MEXICO, July 17-21, 2008.

Akkoç, H., Ozmantar, F. & Bingolbali, E. (2008). Exploring the Technological Pedagogical Content Knowledge, Discussion Group 7, 11th International Congress on Mathematics Education (ICME11), Monterrey, MEXICO, July 6 - 13, 2008.

Projeden üretilen yüksek lisans tezleri:

§  Matematik öğretmen adaylarının türev kavramına ilişkin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin, öğrenci zorlukları bileşeninde incelenmesi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Esra Akkaya, 2009

§  Matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin ölçme-değerlendirme bileşeninde incelenmesi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ramazan Uğurlu, 2009