Ana sayfa

Özgeçmiş

Yayınlar

Projeler

Dersler

Resimler

English

 

 

 

 

 

 

 

 

Hatice AKKOÇ

 

EĞİTİM

·          Lisans: 1991-1992: Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitim Merkezi

·          Lisans: 1992-1996: Çukurova Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü

·          PGCE: 1998-1999: University of Warwick, Institute of Education, PGCE, İNGİLTERE

·          Doktora: 1999-2003: University of Warwick, Institute of Education, EdD (Matematik Eğitimi), İNGİLTERE

MESLEKİ DENEYİM

·         2012 - ........ : Doç. Dr: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi A.B.D.

·         2008 - 2011: Yrd. Doç. Dr: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi A.B.D.

·         2003 -2008: Öğretim Görevlisi: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi A.B.D.

İDARİ GÖREVLER

·         Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Dekan yardımcısı, 2011-....

·         Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Farabi Koordinatörü, 2011 - ….

·         Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Orta Öğr. Matematik Öğretmenliği ABD Erasmus Koor., 2008 - ….

ARAŞTIRMA İLGİ ALANLARI

·         Matematiksel kavramların bilişsel gelişimi

·         Matematiksel kavramların süreç-nesne ikiliği (procept)

·         İleri matematiksel düşünmeye geçiş

·         Matematik eğitimde (teknolojik) pedagojik alan bilgisi

·         Matematik eğitiminde teknoloji kullanımı

·         Matematik öğretmeni yetiştirme ve teknoloji

 

Üye olduğu dernekler

·         International Group for the Psychology of Mathematics Education (IGPME), 2002 - ….

·         British Society for Research into Learning Mathematics (BSRLM), 2003 - ….

·         Eğitim Fakülteleri Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD), 2012-….

·         Warwick Alumni, 2003-...

 

DOKTORA TEZİ

Akkoç, H. (2003). Students’ Understanding of the Core Concept of Function, Unpublished EdD Thesis, University of Warwick, UK (Superviser: Prof.Dr. David TALL, Emeritus Professor in Mathematical Thinking).

 

PROJELER:

Devam eden projeler:

·         Hizmet-Öncesi Matematik Öğretmeni Yetiştirmeye Sosyo-Kültürel Yaklaşım

Marmara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu-Disiplinler arası Araştırma Projesi

Proje ekibi: Doç. Dr. Hatice AKKOÇ, Doç.Dr. Sibel YEŞİLDERE-İMRE, Yrd.Doç.Dr. Mehmet Ali BALKANLIOĞLU, Arş.Gör. Hande GÜLBAĞCI-DEDE

 

Tamamlanan:

·         Teknoloji Destekli Materyal Kullanımının Fizik ve Matematikte Öğrenme ve Öğretme Üzerine Etkisi. Marmara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu tarafından desteklenmektedir, 2005-2009. (Proje no: EĞT-BGS-100105-0049). Yürütücü

·         Matematik Öğretmen Adaylarına Teknolojiye Yönelik Pedagojik Alan Bilgisi Kazandırma Amaçlı bir Program Geliştirme. TÜBİTAK Sosyal ve Beşeri Bilimler Grubu (SOBAG) tarafından desteklenmektedir, 2008 - 2011.Yürütücü

Proje ekibi:

Yürütücü: Hatice Akkoç (Marmara Üniversitesi)

Araştırmacılar: Mehmet Fatih Özmantar (Gaziantep Üniversitesi), Erhan Bingölbali (Gaziantep Üniversitesi), İlyas Yavuz (Marmara Üniversitesi), Savaş Baştürk (Marmara Üniversitesi), Servet Demir (Gaziantep Üniversitesi)

Proje bursiyerleri: Esra Akkaya (2008-2009), Ramazan Uğurlu (2008-2010), Berna Ergene (2008-...), Mehmet Şenol (2009-...), İbrahim Kepçeoğlu (2010-...) (Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tezli Yüksek Lisans)

 

KONGRE/SEMPOZYUMLARDA YÖNETİMSEL GÖREVLER

 

·         35th International Conference on the Psychology of Mathematics Education-International Program Committee Member (2011). Ankara Türkiye

·         Eğitim Fakülteleri İnisiyatif Geliştirme ve Değerlendirme Çalışmaları (Eğitim Fakülteleri Dekanlar Konseyinin Kurulması) -Düzenleme Kurulu Üyesi (2012). İstanbul Türkiye

·         21. Eğitim Bilimleri Kongresi-Yürütme Kurulu Eş Başkanı (2012). İstanbul Türkiye

·         7. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi, 3-4 Mayıs 2012, Düzenleme Kurulu Üyesi. İstanbul Türkiye.

·         Eighth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 8) - National Organising Committee Member(2013). Antalya Türkiye

·         ULEAD 2013 Annual Congress: International Congress on Research in Education/ICRE-Organising Committee Member(2013). Nevşehir Türkiye

 

HAKEM OLARAK GÖREV YAPTIĞI DERGİLER

 

YÜRÜTTÜĞÜ TEZLER

Doktora tezleri:

·         Ramazan Uğurlu, Matematiğin Üç Dünyası” Kuramsal Çerçevesinin Hizmet-Öncesi Matematik Öğretmeni Yetiştirme Programına Entegrasyonu, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,  Devam Ediyor

Yüksek Lisans tezleri:

·         Nihal Akbaş Gül, 10. sınıf öğrencilerinin radyan kavramına ilişkin sahip olduğu yanılgıların giderilmesine yönelik bir öğretim sürecinin incelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,  2008

·         Esra Akkaya, Matematik öğretmen adaylarının türev kavramına ilişkin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin, öğrenci zorlukları bileşeninde incelenmesi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2009 (107K531 nolu TÜBİTAK projesinden üretilmiştir).

·         Ramazan Uğurlu, Matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin ölçme-değerlendirme bileşeninde incelenmesi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2009 (107K531 nolu TÜBİTAK projesinden üretilmiştir).

·         Berna Ergene, Matematik Öğretmen Adaylarının Türev Konusundaki Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin Çoklu Temsiller Bileşeninde İncelenmesi, 2011 (107K531 nolu TÜBİTAK projesinden üretilmiştir).

·         Vildan Katmer Bayraklı, Matematik Öğretmen Adaylarının Vektörel Yaklaşıma İlişkin Pedagojik Alan ilgilerinin ve Görüşlerinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,  Devam Ediyor

HAKEMLİK YAPTIĞI TEZLER:

Yüksek Lisans tezleri:

·         Development and validation of a scale for measuring students’ mathematics related beliefs, Ayşegül Kamer Yıldırım Çayır, Bogazici University, 2008.

·         Matematik öğretmen adaylarının limit ve süreklilik kavramlarına ilişkin pedagojik alan bilgilerinin değerlendirilmesi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gülden Dönmez, 2009.

Doktora tezleri:

·         An investigation of freshman and senior mathematics and teaching mathematics students' conceptions and practices regarding proof, Boğaziçi University, Yeşim İmamoğlu, 2010.

DAVETLİ KONUŞMALAR

·         Matematik Öğretmeni Yetiştirme Sistemi ve Gelişmeler Paneli, Panelist, “Alanı Öğretme Bilgisi” Kuramsal Çerçevesi Işığında Matematik Öğretmeni Yetiştirme, Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri, 20-22 Ekim 2010, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.

·         Teknoloji Destekli Matematik Eğitimi. Maltepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü - Matematik-Fen Öğretiminde Sorunlar ve Çözüm önerileri konferansı - 11 Nisan 2009.

KATILDIĞI ETKİNLİKLER

·         “Fen Bilimleri, Bilişim Teknolojileri, Teknoloji ve Tasarım ile Matematik Öğretim Programlarının Geliştirilmesine Yönelik AR-GE Çalışmaları” çalıştayı, 22-23 Aralık 2012, TÜBİTAK-ANKARA.

·         ERC 2009 Turkey Conference : The First ERC Grant Laureates and Referees Sharing Their Experiences, Harbiye Askeri Müzesi, İstanbul, 13.03.2009.

·         Eğitimde Bilim Danışmanlığı, Eğiticilerin Eğitimi Çalıştayı, 3-11 Kasım 2006, TÜSSİDE Gebze

·         Casio Teachers’ Meeting, 19 – 20 December 2005, Tokyo, JAPAN.

·         Asian Conference of Mathematics Education (2005) Korea National University of Education, Cheong-Ju, Korea. December 12-16, 2005.

OKUTTUĞU DERSLER

Akademik Yıl

Dönem

Dersin Adı

Haftalık Saati

Öğrenci Sayısı

Teorik

Uygulama

2010-2011

Güz

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme

2

2

20

Matematik I (Kimya Öğretmenliği)

4

2

70

Okul Deneyimi II

1

4

14

Lineer Cebir I

2

2

50

Matematiksel Bilginin Bilişsel Gelişimi (Tezli Yüksek Lisans)

3

0

10

Popüler Matematik

2

0

50

Problem Çözme (Alan Seçmeli)

2

0

50

Öğretmenlik Uygulaması

2

0

7

Alan Eğitiminde Proje

4

0

15

İlkbahar

İleri Matematiksel Düşünme (Doktora)

3

0

4

Lineer Cebir II

2

2

50

Öğretmenlik Uygulaması

2

0

7

Matematik Eğitiminde Bilgi ve Bilgisayar Teknolojileri

3

0

10

Öğretmenlik Uygulaması

2

6

7

Matematik Eğitiminde Bilgi ve Bilgisayar Teknolojileri (Tezli Yüksek Lisans)

3

0

3

2011

Yaz Dönemi

Lineer Cebir I

2

2

40

Lineer Cebir II

2

2

80

2009-2010

Güz

Özel Öğretim Yöntemleri II

2

2

20

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme

2

2

20

Okul Deneyimi II

1

4

7

Özel Öğretim Yöntemleri (2 grup)

3

2

88

Okul Deneyimi

1

4

7

Matematiksel Bilginin Bilişsel Gelişimi

3

0

12

İlkbahar

Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi

4

0

40

Öğretmenlik Uygulaması (2 grup)

2

6

14

Okul Deneyimi I

1

4

7

Okul Deneyimi

1

4

7

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (3 grup)

2

2

80

Özel Öğretim Yöntemleri

3

2

20

Alan Eğitiminde Araştırma Projesi

2

2

44

Matematik Eğitiminde Bilgi ve Bilgisayar Teknolojileri (Tezli Yüksek Lisans)

3

0

12

İleri Matematiksel Düşünme (Doktora)

3

0

5

 

2008-2009

Güz

Özel Öğretim Yöntemleri II

2

2

20

Seçmeli I (Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi)

3

0

40

Okul Deneyimi II

1

4

14

Seçmeli (Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi)

3

0

16

Matematiksel Bilginin Bilişsel Gelişimi (Tezli Yüksek Lisans)

3

0

10

İlkbahar

Özel Öğretim Yöntemleri I

2

2

20

Okul Deneyimi I

1

4

7

Seçmeli II (Sınıf içi Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi Uygulamaları)

3

0

40

Öğretmenlik Uygulaması

2

6

7

Matematik Eğitiminde Bilgi ve Bilgisayar Teknolojileri (Tezli Yüksek Lisans)

3

0

3


YAYINLAR