|
|
|
|
|
|
|
Özgeçmiş |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
Hatice AKKOÇ
EĞİTİM
·
Lisans: 1991-1992: Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitim Merkezi
·
Lisans: 1992-1996: Çukurova Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik
Bölümü
·
PGCE: 1998-1999: University of Warwick, Institute of Education, PGCE, İNGİLTERE
·
Doktora: 1999-2003: University of Warwick, Institute of Education, EdD (Matematik
Eğitimi), İNGİLTERE
MESLEKİ DENEYİM
·
2012 -
........ : Doç. Dr: Marmara Üniversitesi, Atatürk
Eğitim Fakültesi Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü,
Matematik Eğitimi A.B.D.
·
2008 - 2011:
Yrd. Doç. Dr: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim
Fakültesi Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Matematik
Eğitimi A.B.D.
·
2003 -2008: Öğretim Görevlisi: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim
Fakültesi Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Matematik
Eğitimi A.B.D.
İDARİ
GÖREVLER
·
Marmara
Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Dekan yardımcısı, 2011-....
·
Marmara
Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Farabi Koordinatörü, 2011 - ….
·
Marmara
Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Orta Öğr. Matematik Öğretmenliği ABD Erasmus
Koor., 2008 - ….
ARAŞTIRMA İLGİ ALANLARI
·
Matematiksel kavramların bilişsel gelişimi
·
Matematiksel kavramların süreç-nesne ikiliği (procept)
·
İleri matematiksel düşünmeye geçiş
·
Matematik eğitimde (teknolojik) pedagojik alan bilgisi
·
Matematik eğitiminde teknoloji kullanımı
·
Matematik öğretmeni yetiştirme ve teknoloji
Üye olduğu
dernekler
·
International Group for the Psychology of Mathematics Education (IGPME), 2002 - ….
·
British Society for Research into Learning Mathematics (BSRLM), 2003 - ….
·
Eğitim
Fakülteleri Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD), 2012-….
·
Warwick Alumni, 2003-...
DOKTORA TEZİ
Akkoç, H. (2003). Students’ Understanding of
the Core Concept of Function, Unpublished EdD Thesis, University of Warwick, UK
(Superviser: Prof.Dr.
David TALL, Emeritus Professor in Mathematical Thinking).
PROJELER:
Devam eden projeler:
·
Hizmet-Öncesi Matematik Öğretmeni Yetiştirmeye Sosyo-Kültürel Yaklaşım
Marmara
Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu-Disiplinler arası Araştırma
Projesi
Proje
ekibi: Doç. Dr. Hatice AKKOÇ, Doç.Dr. Sibel YEŞİLDERE-İMRE, Yrd.Doç.Dr. Mehmet
Ali BALKANLIOĞLU, Arş.Gör. Hande GÜLBAĞCI-DEDE
Tamamlanan:
·
Teknoloji Destekli Materyal Kullanımının Fizik ve Matematikte Öğrenme ve
Öğretme Üzerine Etkisi. Marmara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri
Komisyonu tarafından desteklenmektedir, 2005-2009. (Proje no:
EĞT-BGS-100105-0049). Yürütücü
·
Matematik Öğretmen Adaylarına Teknolojiye
Yönelik Pedagojik Alan Bilgisi Kazandırma Amaçlı bir Program Geliştirme. TÜBİTAK Sosyal ve Beşeri Bilimler
Grubu (SOBAG) tarafından desteklenmektedir, 2008 - 2011.Yürütücü
Proje ekibi:
Yürütücü: Hatice Akkoç (Marmara Üniversitesi)
Araştırmacılar: Mehmet Fatih Özmantar (Gaziantep
Üniversitesi), Erhan Bingölbali (Gaziantep Üniversitesi), İlyas Yavuz (Marmara
Üniversitesi), Savaş Baştürk (Marmara Üniversitesi), Servet Demir (Gaziantep
Üniversitesi)
Proje bursiyerleri: Esra Akkaya (2008-2009), Ramazan
Uğurlu (2008-2010), Berna Ergene (2008-...), Mehmet Şenol (2009-...), İbrahim
Kepçeoğlu (2010-...) (Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tezli
Yüksek Lisans)
KONGRE/SEMPOZYUMLARDA
YÖNETİMSEL GÖREVLER
·
35th International Conference on the Psychology
of Mathematics Education-International Program Committee Member (2011). Ankara
Türkiye
·
Eğitim Fakülteleri İnisiyatif Geliştirme ve
Değerlendirme Çalışmaları (Eğitim Fakülteleri Dekanlar Konseyinin Kurulması) -Düzenleme
Kurulu Üyesi (2012). İstanbul Türkiye
·
21. Eğitim Bilimleri Kongresi-Yürütme Kurulu Eş
Başkanı (2012). İstanbul Türkiye
·
7. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci
Kongresi, 3-4 Mayıs 2012, Düzenleme Kurulu Üyesi. İstanbul Türkiye.
·
Eighth Congress of European Research in
Mathematics Education (CERME 8) - National Organising Committee Member(2013).
Antalya Türkiye
·
ULEAD 2013 Annual Congress: International
Congress on Research in Education/ICRE-Organising Committee Member(2013).
Nevşehir Türkiye
HAKEM OLARAK GÖREV
YAPTIĞI DERGİLER
YÜRÜTTÜĞÜ
TEZLER
Doktora
tezleri:
·
Ramazan Uğurlu, Matematiğin Üç Dünyası” Kuramsal Çerçevesinin Hizmet-Öncesi Matematik
Öğretmeni Yetiştirme Programına Entegrasyonu, Doktora Tezi, Marmara
Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
Devam Ediyor
Yüksek
Lisans tezleri:
·
Nihal Akbaş Gül, 10. sınıf öğrencilerinin radyan kavramına ilişkin sahip olduğu
yanılgıların giderilmesine yönelik bir öğretim sürecinin incelenmesi,
Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri
Enstitüsü, 2008
·
Esra Akkaya, Matematik öğretmen adaylarının türev kavramına ilişkin teknolojik
pedagojik alan bilgilerinin, öğrenci zorlukları bileşeninde incelenmesi.
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2009 (107K531 nolu
TÜBİTAK projesinden üretilmiştir).
·
Ramazan Uğurlu, Matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin
ölçme-değerlendirme bileşeninde incelenmesi. Marmara Üniversitesi, Eğitim
Bilimleri Enstitüsü, 2009 (107K531 nolu TÜBİTAK projesinden
üretilmiştir).
·
Berna Ergene, Matematik Öğretmen Adaylarının Türev Konusundaki Teknolojik Pedagojik
Alan Bilgilerinin Çoklu Temsiller Bileşeninde İncelenmesi, 2011 (107K531
nolu TÜBİTAK projesinden üretilmiştir).
·
Vildan Katmer Bayraklı, Matematik Öğretmen Adaylarının Vektörel
Yaklaşıma İlişkin Pedagojik Alan ilgilerinin ve Görüşlerinin İncelenmesi,
Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Devam Ediyor
HAKEMLİK
YAPTIĞI TEZLER:
Yüksek
Lisans tezleri:
·
Development
and validation of a scale for measuring students’ mathematics related beliefs,
Ayşegül Kamer Yıldırım Çayır, Bogazici University, 2008.
·
Matematik
öğretmen adaylarının limit ve süreklilik kavramlarına ilişkin pedagojik alan
bilgilerinin değerlendirilmesi, Marmara Üniversitesi,
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gülden Dönmez, 2009.
Doktora
tezleri:
·
An
investigation of freshman and senior mathematics and teaching mathematics
students' conceptions and practices regarding proof, Boğaziçi University, Yeşim
İmamoğlu, 2010.
DAVETLİ
KONUŞMALAR
·
Matematik
Öğretmeni Yetiştirme Sistemi ve Gelişmeler Paneli, Panelist, “Alanı Öğretme
Bilgisi” Kuramsal Çerçevesi Işığında Matematik Öğretmeni Yetiştirme, Matematik
Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri, 20-22 Ekim 2010, Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Trabzon.
·
Teknoloji
Destekli Matematik Eğitimi. Maltepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi,
Matematik Bölümü - Matematik-Fen Öğretiminde Sorunlar ve Çözüm önerileri
konferansı - 11 Nisan 2009.
KATILDIĞI
ETKİNLİKLER
·
“Fen
Bilimleri, Bilişim Teknolojileri, Teknoloji ve Tasarım ile Matematik Öğretim
Programlarının Geliştirilmesine Yönelik AR-GE Çalışmaları” çalıştayı, 22-23
Aralık 2012, TÜBİTAK-ANKARA.
·
ERC 2009
Turkey Conference : The First ERC Grant Laureates and Referees Sharing Their
Experiences, Harbiye Askeri Müzesi, İstanbul, 13.03.2009.
·
Eğitimde
Bilim Danışmanlığı, Eğiticilerin Eğitimi Çalıştayı, 3-11 Kasım 2006, TÜSSİDE
Gebze
·
Casio
Teachers’ Meeting, 19 – 20 December 2005, Tokyo, JAPAN.
·
Asian
Conference of Mathematics Education (2005) Korea National University of
Education, Cheong-Ju, Korea. December 12-16, 2005.
OKUTTUĞU DERSLER
Akademik Yıl |
Dönem |
Dersin Adı |
Haftalık Saati |
Öğrenci Sayısı |
|
Teorik |
Uygulama |
||||
2010-2011 |
Güz |
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme |
2 |
2 |
20 |
Matematik I (Kimya Öğretmenliği) |
4 |
2 |
70 |
||
Okul Deneyimi II |
1 |
4 |
14 |
||
Lineer Cebir I |
2 |
2 |
50 |
||
Matematiksel Bilginin Bilişsel Gelişimi (Tezli Yüksek Lisans) |
3 |
0 |
10 |
||
Popüler Matematik |
2 |
0 |
50 |
||
Problem Çözme (Alan Seçmeli) |
2 |
0 |
50 |
||
Öğretmenlik Uygulaması |
2 |
0 |
7 |
||
Alan Eğitiminde Proje |
4 |
0 |
15 |
||
İlkbahar |
İleri Matematiksel Düşünme (Doktora) |
3 |
0 |
4 |
|
Lineer Cebir II |
2 |
2 |
50 |
||
Öğretmenlik Uygulaması |
2 |
0 |
7 |
||
Matematik Eğitiminde Bilgi ve Bilgisayar Teknolojileri |
3 |
0 |
10 |
||
Öğretmenlik Uygulaması |
2 |
6 |
7 |
||
Matematik Eğitiminde Bilgi ve Bilgisayar Teknolojileri (Tezli Yüksek
Lisans) |
3 |
0 |
3 |
||
2011 |
Yaz Dönemi |
Lineer Cebir I |
2 |
2 |
40 |
Lineer Cebir II |
2 |
2 |
80 |
||
2009-2010 |
Güz |
Özel Öğretim Yöntemleri II |
2 |
2 |
20 |
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme |
2 |
2 |
20 |
||
Okul Deneyimi II |
1 |
4 |
7 |
||
Özel Öğretim Yöntemleri (2 grup) |
3 |
2 |
88 |
||
Okul Deneyimi |
1 |
4 |
7 |
||
Matematiksel Bilginin Bilişsel Gelişimi |
3 |
0 |
12 |
||
İlkbahar |
Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi |
4 |
0 |
40 |
|
Öğretmenlik Uygulaması (2 grup) |
2 |
6 |
14 |
||
Okul Deneyimi I |
1 |
4 |
7 |
||
Okul Deneyimi |
1 |
4 |
7 |
||
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (3 grup) |
2 |
2 |
80 |
||
Özel Öğretim Yöntemleri |
3 |
2 |
20 |
||
Alan Eğitiminde Araştırma Projesi |
2 |
2 |
44 |
||
Matematik Eğitiminde Bilgi ve Bilgisayar Teknolojileri (Tezli Yüksek
Lisans) |
3 |
0 |
12 |
||
İleri Matematiksel Düşünme (Doktora) |
3 |
0 |
5 |
2008-2009 |
Güz |
Özel
Öğretim Yöntemleri II |
2 |
2 |
20 |
Seçmeli I
(Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi) |
3 |
0 |
40 |
||
Okul
Deneyimi II |
1 |
4 |
14 |
||
Seçmeli (Teknoloji
Destekli Matematik Öğretimi) |
3 |
0 |
16 |
||
Matematiksel
Bilginin Bilişsel Gelişimi (Tezli Yüksek Lisans) |
3 |
0 |
10 |
||
İlkbahar |
Özel
Öğretim Yöntemleri I |
2 |
2 |
20 |
|
Okul
Deneyimi I |
1 |
4 |
7 |
||
Seçmeli II
(Sınıf içi Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi Uygulamaları) |
3 |
0 |
40 |
||
Öğretmenlik
Uygulaması |
2 |
6 |
7 |
||
Matematik
Eğitiminde Bilgi ve Bilgisayar Teknolojileri (Tezli Yüksek Lisans) |
3 |
0 |
3 |