|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hi! Welcome to my home page. You can find
information about my academical work and publications.
Hatice
Akkoç, Assoc. Prof. Dr.
Marmara University, Atatürk Faculty of Education
Department of Science and Mathematics Education
Göztepe Kadiköy
Istanbul TÜRKIYE
Tel +(90)216 3454705 External: 354/313
Fax: +(90)
216 338 80 60
e-mail: haticeakkoc[at]yahoo.com; hakkoc[at]marmara.edu.tr
EDUCATION
BSc: 1991-1992: Çukurova University, Foreign Languages Education Centre,
Türkiye
BSc: 1992-1996: Çukurova University, Faculty of Science, Department of
Mathematics, Türkiye
EdD: 1999-2003: University of Warwick, Institute of Education, EdD in Mathematics
Education, UK
MEMBERSHIP TO ASSOCIATIONS AND PROFESSIONAL ESTABLISHMENTS
·
International Group for the Psychology of Mathematics Education (IGPME), 2002 - ….
·
British Society for Research into Learning Mathematics (BSRLM), 2003 - ….
·
Eğitim
Fakülteleri Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD), 2012-….
·
University
of Warwick Graduates' Association, WGA, 2003-...
DOCTORAL
THESIS
Akkoç, H. (2003). Students’ Understanding of
the Core Concept of Function, Unpublished EdD Thesis, University of Warwick, UK
(Superviser: Prof.Dr.
David TALL, Emeritus Professor in Mathematical Thinking).
PROJECTS:
On-going projects:
·
Sociocultural Approach to Pre-service Mathematics Teacher Education, supported by , Scientific Research
Project Commission, Marmara University, 2013-2016.
Completed projects:
PUBLICATIONS
Journal
Articles
Akkoç, H., Yeşildere-İmre, S. & Balkanlıoğlu, M. A. (2014). Examining Identity through Story Telling. Research in Mathematics Education. 16 (2), 204-205.
Akkoç, H. & Özmantar, M.F. (2013). Use of Multiple Representations in
Technology-Rich Environments, Research in
Mathematics Education, 15 (2), 189 – 190.
Akkoç, H. (2012).
Bilgisayar Destekli Ölçme-Değerlendirme Araçlarının Matematik Öğretimine
Entegrasyonuna Yönelik Hizmet Öncesi Eğitim Uygulamaları ve Matematik Öğretmen
Adaylarının Gelişimi, Türk Bilgisayar ve
Matematik Eğitimi Dergisi. Sayı 2, Cilt 3, 99-114.
Yeşildere-İmre, S. & Akkoç, H.
(2012).
Investigating the development of prospective mathematics teachers’ pedagogical
content knowledge of generalising number patterns through school practicum, Journal
of Mathematics Teacher Education, 15, 207–226
Bingolbali, E., Akkoç, H., Ozmantar, F. Demir,
S. (2011).
Pre-Service and In-Service Teachers’ Views of the Sources of Students’
Mathematical Difficulties, International Electronic Journal of Mathematics
Education, 6 (1), 40-59.
Akkoç, H. (2011). Investigating the
development of prospective mathematics teachers' technological pedagogical
content knowledge, Research in Mathematics Education - Current Report, Vol.
13, No. 1.
Özmantar, M.F., Akkoç, H.,
Bingölbalı, E., Demir, S. & Ergene, B. (2010). Pre-Service Mathematics Teachers'
Use of Multiple Representations in Technology-Rich Environments, EURASIA
Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 6 (1), 19-37.
Akkoç, H. & Akbaş-Gül, N. (2010). Radyan
Kavramına İlişkin Öğrenci Güçlüklerinin Giderilmesine Yönelik Tasarlanan Bir
Öğretme Yaklaşımının İncelenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri
Fakültesi Dergisi, 43(1), 97-130.
Yeşildere, S. & Akkoç, H. (2010). Matematik Öğretmen Adaylarının
Sayı Örüntülerine İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Konuya Özel Stratejiler
Bağlamında İncelenmesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
29(1), 125-149.
Ogan-Bekiroglu, F. & Akkoç,
H. (2009).
Pre-service teachers’ instructional beliefs and examination of consistency
between beliefs and practices. International Journal of Science and
Mathematics Education, 7 (6), 1173-1199.
Akkoç, H. (2008). Pre-service mathematics teachers'
concept images of radian, International Journal of Mathematical Education in
Science and Technology, 39 (7), 857 – 878.
Akkoç, H. (2007) Matematik öğretiminde bilgisayar
kullanımının sınıf prafiğine entegrasyon süreci: integral kavramı, EDU7, Yeditepe
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt2, Sayı 2.
Akkoç, H. (2006) Fonksiyon Kavramının Çoklu
Temsillerinin Çağrıştırdığı Kavram Görüntüleri, Hacettepe Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 1-9.
Akkoç, H. (2005) Fonksiyon kavramının anlaşılması:
Çoğul temsiller ve tanımsal özellikler, Eğitim Araştırmaları Dergisi
(Eurasian Journal of Educational Research), Yıl 5, Sayı 20, s. 14 – 2
Books
Özmantar, M.F., Bingölbali, E. ve Akkoç,
H. (2008). Matematiksel
Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. PegemA: Ankara.
Akkoç, H. (2006) Bilgisayar Destekli Matematik
Öğretimi: Grafik Analiz Yaklaşımı: İlköğretim İkinci Kademe ve Liseler için (CD
Ekli Öğretmen ve Öğrenci Çalışma Kitapları). Toroslu Kitaplığı: İstanbul.
Book
Chapters
Akkoç, H.
(2012) Değerlendirmeyi Organize Etme, Oralie Mcafee , Deborah J. Leong , Çeviri
Editörü: Birsen Ekinci. Erken Çocukluk Döneminde Gelişimin ve Öğrenmenin
Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Akkoç, H.
(2012) Değerlendirme Bilgisini Kullanma, Oralie Mcafee , Deborah J. Leong ,
Çeviri Editörü: Birsen Ekinci. Erken Çocukluk Döneminde Gelişimin ve Öğrenmenin
Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Akkoç, H.
(2012) Değerlendirme Bilgisinin Yorumlanması, Oralie Mcafee , Deborah J. Leong
, Çeviri Editörü: Birsen Ekinci. Erken Çocukluk Döneminde Gelişimin ve Öğrenmenin
Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Akkoç, H. (2008). Kavramsal Anlama için Matematik
Eğitiminde Teknoloji Kullanımı. M.F. Özmantar, E. Bingölbali ve H. Akkoç (Ed). Matematiksel
Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Ankara: PegemA.
Akkoç, H. ve Kurt, S. (2008). İntegral kavramina ilişkin öğrenme
zorluklari ve integral öğretimi. M.F. Özmantar, E. Bingölbali ve H. Akkoç (Ed).
Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Ankara: PegemA.
Akkoç, H. (2006). The function concept: What have
students met before? In A. Simpson (Ed). Retirement as Process and Concept: A
Festchrift for Eddie Gray and David Tall, pp. 1-8, Charles University, Prague,
Czech Republic
Akkoç, H. (2005). Duality Of Symbols: Function as
Process and Object, M. G. de Hoyos & M. Inglis (Eds.), Working Papers of the Warwick SUMINER Group, Volume 1, University of Warwick
Press, UK.
Papers presented in International Conferences
Akkoç, H., Balkanlıoğlu, M.A, & Yeşildere-İmre,
S. (2014).
Exploring Prospective Mathematics Teachers’ School Placement Induction through
Communities of Practice, British Society
of Research in Mathematics Learning (BSRLM), 34 (1), 7-12, Kings College,
London, United Kingdom, 1 March 2014.
Katmer-Bayraklı,
V. & Akkoç, H. (2014). Investigating Pre‐Service
Mathematics Teachers’ Views About Vector Approach to Geometry and Instructional
Methods During Geometry Teaching,
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology.
Konya, Türkiye, 16-18 May 2014
Kozaklı, T.,
Şay, R. & Akkoç, H. (2014). Prospective Mathematics Teachers’
Preferences for Instrumental Orchestration Types and Endorsed Norms, International Conference on Education in
Mathematics, Science & Technology. Konya, Türkiye, 16-18 May 2014
Akkoç, H., Yeşildere-İmre, S. & Balkanlıoğlu, M.
A. (2013). Examining Professional
Identity through Story Telling, Proceedings
of the British Society of Research in Mathematics Learning (BSRLM), 33(3),
1-6, Edinburg, United Kingdom, 16 November 2013.
Akkoç, H.
(2013). Pre-Service Mathematics Teachers’ Practice of Questioning in Computer
Learning Environments, Eighth Congress of
European Research in Mathematics Education (CERME 8), Antalya, TURKEY, 6-10
Şubat 2013.
Şay,
R., Kozaklı, T., Akkoç, H. (2013). Instrumental Orchestration Types Planned
by Pre-Servıce Mathematics Teachers, Proceedings
of 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics
Education, Vol. V (pp. 162-163), Kiel, Germany, July 28 - August 2, 2013.
Akkoç, H. & Yeşildere-İmre, S. (2013). Matematik
Eğitimi Araştırmalarında Matematiği Öğretme Bilgisinin Ölçülmesi ve
Değerlendirilmesi (Çalıştay), 1. Türk
Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu. 20-22 Haziran 2013, Trabzon,
Türkiye
Akkoç, H. (2013). Integrating
Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) Framework into Teacher
Education, Proceedings of International Journal of Arts and Sciences
(IJAS) conference. 26-30 Mayıs 2013, Harvard University, Boston, Amerika
Birleşik Devletleri
Akkoç, H. & Özmantar, M.F.
(2012). A
Functional Taxanomy of Multiple Representations: A Tool for Analysing TPCK,
British Society of Research in Mathematics Learning (BSRLM), University of
Cambridge, ENGLAND.
Akkoç, H. & Katmer, V. (2011).
Pre-Service Mathematics Teachers' Concept Images Of Π, in Ubuz, B. (Ed.), Proceedings
of the 35th International Conference on the Psychology of Mathematics Education,
(Vol. 1, p. 243), Ankara, TURKEY: PME.
Özmantar,
M.F., Akkoç, H., Bingölbali, E., Demir, S. (2011). Development Of
Preservice Teachers In Linking Multiple Representations Via Technology, in
Ubuz, B. (Ed.), Proceedings of the 35th International Conference on the
Psychology of Mathematics Education, (Vol.3, 313-320), Ankara, TURKEY: PME.
Ubuz, B.,
Kazak, S., Akkoç, H. & Özmantar, M.F. (2011). Mathematical Thinking
Research By Turkish Community, in Ubuz, B. (Ed.), Proceedings of the 35th
International Conference on the Psychology of Mathematics Education, (Vol.
1, p. 203-228), Ankara, TURKEY: PME.
Akkoç, H., Ozmantar, M.F. & Ergene, B.
(2010). Prospective mathematics teachers' use of multiple representations to
introduce the function concept in technology-rich environments, British
Society of Research on Learning of Mathematics (BSRLM) Day Conference,
Newcastle University, ENGLAND.
Akkoç, H. (2010). Investigating the
development of prospective mathematics teachers’ technological pedagogical
content knowledge with regard to student difficulties: the case of radian
concept, British Society of Research on Learning of Mathematics (BSRLM) Day
Confernece, Nottingham University, ENGLAND.
Demir, S., Akkoç,
H., Özmantar, M.F., Bingölbali, E. (2010). Teknoloji Entegrasyonu Amacıyla
Geliştirilen Programların Değerlendirilmesi, 4th International Computer
& Instructional Technologies Symposium, Selçuk Üniversitesi, Konya,
Türkiye
Akkoç, H. (2010). Investigating the
development of prospective mathematics teachers' technological pedagogical
content knowledge with regard to student difficulties: the case of radian
concept, British Society of Research in Mathematics Learning, Nottingham
University,England
Akkoç, H.
& Yeşildere,
S. (2010). Investigating the development of pre-service elementary
mathematics teachers’ pedagogical content knowledge through a school practicum
course, World Conference on Educational Sciences, Bahcesehir University,
Istanbul - Turkey, 04-08 February, 2010.
Akkoç, H., Özmantar, M.F., Bingölbali, E. &
Ergene, B. (2010). Investigating the development of pre-service
mathematics teachers’ technological pedagogical content knowledge with regard
to multiple-representations, World Conference on Educational Sciences,
Bahcesehir University, Istanbul - Turkey, 04-08 February, 2010.
Yeşildere,
S. & Akkoç, H. (2010). Algebraic generalisation strategies of number
patterns used by preservice elementary mathematics teachers, World
Conference on Educational Sciences, Bahcesehir University, Istanbul -
Turkey, 04-08 February, 2010.
Akkoç, H., Bingölbali, E. & Özmantar,
M.F. (2009).
Development of a course for pre-service mathematics teachers on formative
assessment: the case of questioning, Proceedings of the 33rd International
Conference on the Psychology of Mathematics Education (PME33),
Thessaloniki, GREECE, July 19-24, 2009.
Yeşildere, S. & Akkoç, H. (2009). Investigating pre-service teachers'
pedagogical content knowledge of number patterns, Proceedings of the 33rd
International Conference on the Psychology of Mathematics Education (PME33),
Thessaloniki, GREECE, July 19-24, 2009.
Özmantar, M.F., Akkoç, H. &
Bingölbali, E. (2009). Development of pedagogical content knowledge with regard to
intersubjectivity and alterity, Proceedings of the 33rd International
Conference on the Psychology of Mathematics Education (PME33),
Thessaloniki, GREECE, July 19-24, 2009.
Bingölbali, E., Özmantar, M.F. &
Akkoç, H. (2009). Pedagogical content knowledge framework: using it as a tool for course
design. Proceedings of the 33rd International Conference on the Psychology
of Mathematics Education (PME33), Thessaloniki, GREECE, July 19-24, 2009.
Akkoç, H., Bingolbali, E. & Ozmantar, F.
(2008).
Investigating the Technological Pedagogical Content Knowledge: A case of
derivative at a point. Proceedings of the 32nd International Conference on the
Psychology of Mathematics Education (PME32), Morelia, MEXICO, July 17-21, 2008.
Ozmantar, F., Akkoç, H. &
Bingolbali, E. (2008). Voices in
shaping the subjectivity of pedagogical content knowledge. Proceedings of the
32nd International Conference on the Psychology of Mathematics Education
(PME32), Morelia, MEXICO, July 17-21, 2008.
Bingölbali, E., Ozmantar, F. & Akkoç,
H. (2008). A new
curriculum development model and primary teachers: the big idea and deep
resistant. Proceedings of the 32nd International Conference on the Psychology
of Mathematics Education (PME32), Morelia, MEXICO, July 17-21, 2008.
Akkoç, H., Ozmantar, F. & Bingolbali, E.
(2008). Exploring the Technological Pedagogical Content Knowledge, Discussion
Group 7, 11th International Congress on Mathematics Education (ICME11),
Monterrey, MEXICO, July 6 - 13, 2008.
Ozmantar F.,
Bingolbali, E. & Akkoç, H. (2008). Curriculum Reform and Teachers:
Difficulties and Dilemmas in Primary Mathematics Education. Discussion Group
20, 11th International Congress on Mathematics Education (ICME11), Monterrey,
MEXICO, July 6 - 13, 2008.
Bingolbali, E., Ozmantar, F. & Akkoç,
H. (2008). Bringing
engineering students’ views into play: what mathematics they want and how they
view mathematics. Topic Study Group 9, 11th International Congress on
Mathematics Education (ICME11), Monterrey, MEXICO, July 6 - 13, 2008.
Yeşildere, S. & Akkoç, H.
(2008).
Prospective Mathematics Teachers' Practices of Technology Integration: A Case
of Definite Integral. British Society of Research in Mathematics Learning
(BSRLM), University of Manchaster, ENGLAND, 1 March 2008.
Akkoç, H., Yeşildere, S. & Özmantar, F.
(2007).
Prospective Mathematics Teachers' Pedagogical Content Knowledge of Definite
Integral: The Problem of Limit Process. British Society of Research in
Mathematics Learning (BSRLM), University of Northampton, ENGLAND.
Akkoç, H. & Ogan-Bekiroğlu, F. (2006) Relationship between pre-service
mathematics teachers’ teaching and learning beliefs and their practices,
Proceedings of the 30th International Conference on the Psychology of
Mathematics Education (PME30), Prague, Czech Republic, Vol. 2, pp. 17 - 24.
Topçu, T., Kertil, M., Akkoç, H.,
Yılmaz, K. & Önder, O. (2006) Pre-service and in-service mathematics teachers’
concept images of radian, Proceedings of the 30th International Conference on
the Psychology of Mathematics Education (PME30), Prague, Czech Republic, Vol.
5, pp. 281 - 288.
Akkoç, H. (2006) The role of embodiment in flexible
use of mathematical symbols, 3rd International Conference on the Teaching of
Mathematics at undergraduate level (ICTM), İstanbul, Turkey (30 June - 5 July
2006).
Akkoç, H. & Tall, D.O. (2005) A Mismatch between Curriculum
Design and Student Learning: The case of the function concept, British Congress
of Mathematics Education (BCME6), University of Warwick, ENGLAND
Ogan-Bekiroğlu, F. & Akkoç,
H. (2005) Comparison
of Preservice Physics Teachers' Beliefs and Practices. In R. Pinto et D. Couso,
(Eds.), Proceedings of the Fifth International ESERA Conference on
Contributions of Research to Enhancing Students’ Interest in Learnng Science,
Barcelona, SPAIN
Akkoç, H. & Tall, D.O. (2003) ‘The Function Concept:
Comprehension and Complication’, Proceedings of the Day Conference of British
Society of Research on Learning of Mathematics (BSRLM), Sheffield Hallam
University, ENGLAND.
Akkoç, H. & Tall, D.O. (2002) ‘The Simplicity, Complexity and
Complication of the Function Concept’, Proceedings of the 26th International
Conference on the Psychology of Mathematics Education (PME26), Norwich,
ENGLAND, 2, 25-32
Papers published in Proceedings of National Conferences
Bingölbali,
E., Akkoç, H., Özmantar, M.F., Demir, S. (2010). Öğretmen ve öğretmen
adayları öğrencilerin yaşadıkları matematiksel zorlukların nedenleri hakkında
ne düşünüyorlar?, IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,
İzmir.
Uğurlu, R.
ve Akkoç, H. (2010, Ekim). Matematik Öğretmen Adaylarının
Ölçme-Değerlendirme Bilgilerinin Gelişiminin Tamamlayıcı-Şekillendirici
Ölçme-Değerlendirme Bağlamında İncelenmesi, 9. Matematik Sempozyumu Sergi ve
Şenlikleri, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
Yeşildere,
S. ve Akkoç, H. (2009). Matematik Öğretmen Adaylarının Sayı
Örüntülerinin Kuralını Bulmaya İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi,
18. Ulusal Egitim Bilimleri Kurultayı, Ege Üniversitesi, Kuşadası, İzmir.
Akkoç, H., Uğurlu, R., Özmantar, M.F.,
Bingölbali, E. (2009). Matematik
öğretmen adaylarına ölçme-değerlendirme bilgi ve becerisi kazandırma amaçlı bir
ders tasarımı ve öğretmen adaylarının gelişimlerine etkisi, I. Uluslar arası
Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, 1-3 Mayıs 2009.
Akkaya, E., Akkoç, H.,
Bingölbali, E., Özmantar, M.F. (2009). Matematik öğretmen adaylarına pedagojik alan bilgisi
kazandırma amaçlı bir ders tasarımı ve öğretmen adaylarının gelişimlerine
etkisi, I. Uluslar arası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi,
Çanakkale, 1-3 Mayıs 2009.
Özmantar, F., Bingölbalı, E. ve Akkoç,
H. (2008). İlköğretim
sınıf öğretmenlerinin açık uçlu matematik soruları değerlendirme süreçleri. VII.
Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. 3-5 Mayıs 2008, Onsekiz Mart
Üniversitesi, Çanakkale
Bingölbali, E., Özmantar, F. ve Akkoç,
H. (2008). Sınıf
öğretmenlerinin farklı matematiksel çözüm yollarını değerlendirme süreçleri. VII.
Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. 3-5 Mayıs 2008, Onsekiz Mart
Üniversitesi, Çanakkale
Kurt, S. ve Akkoç, H. (2008). Ögretmen Adaylarının Grafik Hesap
Makinası ile Matematik Ögretimi Pratikleri: Artan Azalan Fonksiyon ve Ters
Fonksiyon. II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu,
16-18 Nisan 2008, Kuşadası, Türkiye.
Kurt, S., Akkoç, H. &
Bingölbali, E. (2007) Öğretmen
Adaylarının Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi Pratikleri: Türev Kavramı, I.
Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 16-18 Mayıs
2007, Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
Akkoç, H. (2006) Matematiksel Sembollerin
Kullanımında Karşılaşılan Zorlukların Süreç-Nesne İkiliği Açısından
İncelenmesi, Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK7),
Gazi Üniversitesi, Ankara.
Akkoç, H. (2004) ‘Lise 3 Öğrencilerinin Çekirdek
Fonksiyon Kavramını Anlamaları’, VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik
Eğitimi Kongresi, 9-11 Eylül 2004, Marmara Üniversitesi, Istanbul.
Ogan-Bekiroğlu, F. & Akkoç,
H. (2004) ‘Fizik ve
Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretim Yaklaşımlarının Belirlenmesi’ Ortaöğretimde
Yeniden Yapılanma, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, 20-22 Aralık 2004,
Ankara.
Abstracts published in Proceedings of National Conferences
Uğurlu, R.
ve Akkoç, H. (2010, Ekim). Matematik Öğretmen Adaylarının
Ölçme-Değerlendirme Bilgilerinin Gelişiminin Tamamlayıcı-Şekillendirici
Ölçme-Değerlendirme Bağlamında İncelenmesi, 9. Matematik Sempozyumu Sergi ve
Şenlikleri, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
Yeşildere,
S. ve Akkoç, H. (2009). Matematik Öğretmen Adaylarının Sayı
Örüntülerinin Kuralını Bulmaya İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi,
18. Ulusal Egitim Bilimleri Kurultayı, Ege Üniversitesi, Kuşadası, İzmir.
Kurt, S. ve Akkoç,
H. (2007). Matematik Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişimlerinin Pedagojik
Alan Bilgisi Açısından İncelenmesi. III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu:
Lisansüstü Eğitimde Sorunlar ve Çözüm Önerileri, 17-20 Ekim 2007,
Eskişehir.
Kurt, S., Akbaş, N., Akçaözoğlu, S.
& Akkoç, H. (2006). Interpretations of the formal definition of
derivative in multiple representations, International Workshop on Research in
Secondary and Tertiary Mathematics Education, Başkent Universitesi, July 7-11,
2006, Ankara.
Akkoç, H. (2004) ‘Categorizing Students’
Understanding of the Function Concept, 7th Conference of Earli’s JURE -
Research: from Theory into Practice, 5-9 July 2004, Bahçesehir University,
Istanbul, TURKEY.
THESES SUPERVISED
MSc Theses:
REFEREED
THESES:
MSc Theses:
Development
and validation of a scale for measuring students’ mathematics related beliefs,
Ayşegül Kamer Yıldırım Çayır, Bogazici University, 2008.
Matematik
öğretmen adaylarının limit ve süreklilik kavramlarına ilişkin pedagojik alan
bilgilerinin değerlendirilmesi, Marmara Üniversitesi,
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gülden Dönmez, 2009
Doctoral
Theses:
An investigation
of freshman and senior mathematics and teaching mathematics students'
conceptions and practices regarding proof, Boğaziçi University, Yeşim İmamoğlu,
2010.
Invited
Speaker
Matematik
Öğretmeni Yetiştirme Sistemi ve Gelişmeler Paneli, Panelist, “Alanı Öğretme
Bilgisi” Kuramsal Çerçevesi Işığında Matematik Öğretmeni Yetiştirme, Matematik
Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri, 20-22 Ekim 2010, Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Trabzon.
Akkoç, H.
(2009). Teknoloji Destekli Matematik Eğitimi. Maltepe Üniversitesi,
Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü - Matematik-Fen Öğretiminde Sorunlar
ve Çözüm önerileri konferansı - 11 Nisan 2009.
Other
activities
ERC 2009
Turkey Conference : The First ERC Grant Laureates and Referees Sharing Their
Experiences, Harbiye Askeri Müzesi, İstanbul, 13.03.2009.
Eğitimde
Bilim Danışmanlığı, Eğiticilerin Eğitimi Çalıştayı, 3-11 Kasım 2006, TÜSSİDE
Gebze
Casio
Teachers’ Meeting, 19 – 20 December 2005, Tokyo, JAPAN.
Asian
Conference of Mathematics Education (2005) Korea National University of
Education, Cheong-Ju, Korea. December 12-16, 2005.